מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
(לעיין) |
|||
שורה 29: | שורה 29: | ||
[[תחיית המתים]] - הוא העולם הבא המגיע אחר ימות המשיח (או לרמב"ם בתקופה שניה של ימוה"מ), ובו יחיו בנ"י בחיים נצחיים; ושני הענינים בו - גילוי שכר המצוות (כולל גם השכר על העבודה שבימות המשיח), שענין זה יהיה גם בימוה"מ אך בעיקר בתחה"מ, וגילוי מעלת בנ"י העצמית שלמעלה משכר המצוות שהיא אצל כל ישראל בשווה. | [[תחיית המתים]] - הוא העולם הבא המגיע אחר ימות המשיח (או לרמב"ם בתקופה שניה של ימוה"מ), ובו יחיו בנ"י בחיים נצחיים; ושני הענינים בו - גילוי שכר המצוות (כולל גם השכר על העבודה שבימות המשיח), שענין זה יהיה גם בימוה"מ אך בעיקר בתחה"מ, וגילוי מעלת בנ"י העצמית שלמעלה משכר המצוות שהיא אצל כל ישראל בשווה. | ||
[[אלף השביעי]] - אלף זה מגיע אחרי ששת אלפי שנות קיום העולם ועליו אומרת הגמרא ש"חד חרוב", על משמעותו של החרוב ישנן כמה פירושים. | |||
בקבלה מבואר שחורבן זה ענינו ביטול מציאות העולם והתאוות הגשמיות וכו', אך לא חורבן כפשוטו. כן מבואר בתורת החסידות בארוכה (אדה"ז, אדהאמ"צ, המהר"ש). | |||
אלף זה הוא עיקר תשלום השכר על כל העבודה, כולל העבודה בימות המשיח ותחיית המתים. מצוות בטלות בו לכל הדעות. הגילוי האלוקי שיאיר בו יהיה מבחינה שלמעלה מכל העליות - מנוחה, עצמות א"ס. | |||
[[נ' אלפים יובלות]] - בקבלה (ספר התמונה, ש"ך עה"ת ר"פ בהר) מבואר שהעולם מחולק לנ' אלפים יובלות, כשהם מחולקים לשמיטות (כל שמיטה היא שית אלפי שנין וחד חרוב). ובכל שמיטה העבודה היא בדרגה נעלית יותר, כשהשמיטה הבאה נחשבת שכר על השמיטה הקודמת. | |||
שמיטה זו שאנו אוחזים באלף השישי שלה היא השמיטה השניה - כאשר לפניה קדמה שמיטה ראשונה ("הקב"ה בונה עולמות ומחריבן"?) שהיתה בבחי' תוהו ולא היתה בה גשמיות כמו עכשיו. שמיטה ראשונה היתה מבחי' החסד, ושמיטה זו שלנו מבחי' הגבורה. בתו"א מבואר שישנן נשמות שנמשכו מהשמיטה הראשונה כמו משה ומשיח. | |||
הגילוי האלוקי בכל נ' אלפים יובלות אלו, כשכל שמיטה היא דרגה נוספת ומהווה תשלום שכר לקודמת - הוא כולו בעליות שבבחי' ממלא כל עלמין. | |||
בהתוועדויות תשמ"ט מבואר שכל השמיטות ויובלים הם עולמות רוחניים, ורק שמיטה זו שלנו היא גשמית. לכן העבודה בשמיטה-העולם שלנו פועל על כל השמיטות והיובלים כולם. | |||
[[נשמה ניזונת מן הגוף]] - בעולם התחיה{{הבהרה|מי אמר שרק אז? צ"ע...}} כאשר יתגלה מעלת הגוף שדוקא בו היא בחירת העצמות - תקבל הנשמה חיות מהגוף, היינו שתתגלה בה מעלת בחירת העצמות שיש בגוף. שענין זה הוא למעלה משרשה מצ"ע{{הערה|נתבאר בהרחבה בד"מ תולדות הא'.}}. | [[נשמה ניזונת מן הגוף]] - בעולם התחיה{{הבהרה|מי אמר שרק אז? צ"ע...}} כאשר יתגלה מעלת הגוף שדוקא בו היא בחירת העצמות - תקבל הנשמה חיות מהגוף, היינו שתתגלה בה מעלת בחירת העצמות שיש בגוף. שענין זה הוא למעלה משרשה מצ"ע{{הערה|נתבאר בהרחבה בד"מ תולדות הא'.}}. |