10,852
עריכות
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=") |
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}") |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה - אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה יום טוב אלא חול המועד; | כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה - אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה יום טוב אלא חול המועד; | ||
וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי דהיום טוב ובאים למעמד ומצב של העלם, שזהו"ע הגבורה, כולל גם הוד שהוא ענף הגבורה - לא יכולים להסתפק בהוד שבחסד (כיון שהחסד אינו נגלה), אלא יש צורך לגלות את החסד שבהוד, היינו, שהכוונה הפנימית של ההעלם (הוד שהוא ענף הגבורה) היא גילוי (חסד), ואדרבה - גילוי נעלה יותר, שמצד גודל מעלתו הרי הוא יום טוב (למעלה מהוד שבחסד שאינו אלא חול המועד).{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/1/14/48&search=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93 תורת מנחם] | וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי דהיום טוב ובאים למעמד ומצב של העלם, שזהו"ע הגבורה, כולל גם הוד שהוא ענף הגבורה - לא יכולים להסתפק בהוד שבחסד (כיון שהחסד אינו נגלה), אלא יש צורך לגלות את החסד שבהוד, היינו, שהכוונה הפנימית של ההעלם (הוד שהוא ענף הגבורה) היא גילוי (חסד), ואדרבה - גילוי נעלה יותר, שמצד גודל מעלתו הרי הוא יום טוב (למעלה מהוד שבחסד שאינו אלא חול המועד).{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/1/14/48&search=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93 תורת מנחם]}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |