10,895
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ע"פ " ב־" על פי ") |
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}") |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
== מים אחרונים == | == מים אחרונים == | ||
לפני ברכת המזון נוטלים קצה האצבעות, ואחר כך מעבירים אותם, כשהם לחים עדיין, על השפתיים <REF> היום יום ד' כסליו. | לפני ברכת המזון נוטלים קצה האצבעות, ואחר כך מעבירים אותם, כשהם לחים עדיין, על השפתיים <REF> היום יום ד' כסליו.}} וזהו הנקרא מים אחרונים. | ||
הטעם על פי [[תורת הנגלה]] למים אחרונים הוא מפני החשש שמא על ידיו של הסועד נמצא מלח סדומית שעלול לגרום לפגיעה בראייה כאשר בא במגע עם העין. | הטעם על פי [[תורת הנגלה]] למים אחרונים הוא מפני החשש שמא על ידיו של הסועד נמצא מלח סדומית שעלול לגרום לפגיעה בראייה כאשר בא במגע עם העין. | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
== מנהגי ברכת המזון == | == מנהגי ברכת המזון == | ||
מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.<REF> היום יום י"ד כסליו. | מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.<REF> היום יום י"ד כסליו.}} | ||
ב[[פסקי הסדור]] לר' [[חיים נאה]] מובא משמו של הרב [[מרדכי שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|מרדכי שניאורסון]], שהעיד שסבו אדמו"ר הצמח צדק היה אומר הרחמן הוא יברך את אבי מורי גם לאחר הסתלקותם של הוריו, מכיון שזה מכוון כנגד [[עשרת הספירות]]. | ב[[פסקי הסדור]] לר' [[חיים נאה]] מובא משמו של הרב [[מרדכי שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|מרדכי שניאורסון]], שהעיד שסבו אדמו"ר הצמח צדק היה אומר הרחמן הוא יברך את אבי מורי גם לאחר הסתלקותם של הוריו, מכיון שזה מכוון כנגד [[עשרת הספירות]]. |