7,240
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) |
||
שורה 96: | שורה 96: | ||
==נכנס יין יצא סוד== | ==נכנס יין יצא סוד== | ||
'''יין''' הוא ב[[גימטריה]] '''סוד''' (70). | |||
דהיינו, שכאשר אדם שותה יין, מתגלה פנימיותו. ולכן אצל אדם ישר הוא מגיע לשמחה; אבל אצל איש רע, מתגלה רוע ליבו ביתר שאת. | |||
===יינה של תורה=== | |||
{{ערך מורחב|ערך=יינה של תורה}} | |||
פנימיות התורה מכונה '''יינה של תורה''', דהיינו, שכאשר לומדים תורה, מתגלים הסודות שבה. | |||
וכך כותב השל"ה{{שער האותיות (פד, ב). | |||
ומביא שם ראיה מסנהדרין (לח, רע"א) אגברו חמרא אדרדקי; שבת (סז, ב) רע"ק עשה משתה לבנו ועל כל כוס וכוס כו'. ועוד.}}: שזה שמצינו "קדושים אשר בארץ. . ששתו לפעמים הרבה יותר מדאי בסעודות גדולות. . היתה כוונתם בזה לש"ש כי מתוך משתה היין הוו מבדחי טובא ומתוך כך אומרים ד"ת על השלחן הרבה מאד וכפליים לתושי'. . דמתוך שמחה מגלה החכם רזי התורה. . כי ברבות השמחה יתחזק הכח השכלי שיש בנפש ואז הוא יותר מוכן לגלות תעלומות חכמה. . נכנס יין יצא סוד. . שע"י משתה היין יצאו ד"ת הנקראת סוד כו'". | |||
באופן זה מבאר הרבי{{הערה|לקו"ש חלק לא שיחה ב לפורים.}} מדוע רבא ורב זירא שעסקו בסודות התורה היו צריכים גם לשתיית יין. | |||
== עבודת השם על ידי יין == | == עבודת השם על ידי יין == |