משתמש:קרייזי אבאוט משיח/תעניות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 19: שורה 19:
בקהילות אשכנז (?) היה נהוג להכריז בשבת שלפני הצום: "צום פלוני יום פלוני יהפוך אותו הקב"ה לששון ולשמחה כמו שהבטיחנו בנחמות ונאמר אמן"{{הערה|אבודרהם, הובא בבית יוסף אורח חיים סוף סימן תק"נ - [[לקוטי שיחות]] חלק ט"ו שיחת עשרה בטבת הערה 4.}}.
בקהילות אשכנז (?) היה נהוג להכריז בשבת שלפני הצום: "צום פלוני יום פלוני יהפוך אותו הקב"ה לששון ולשמחה כמו שהבטיחנו בנחמות ונאמר אמן"{{הערה|אבודרהם, הובא בבית יוסף אורח חיים סוף סימן תק"נ - [[לקוטי שיחות]] חלק ט"ו שיחת עשרה בטבת הערה 4.}}.


בשיחותיו של הרבי מבואר שכאשר הצום חל בשבת ונדחה לאחר השבת, ובשבת עצמה מתענגים באכילה ושתיה, זוהי טעימה מעין ביטול הצומות והפיכתם לשמחה בגאולה. מסיבה זו, יש להוסיף באכילה והשתיה יותר מבכל שבת{{הערה|שיחת ש"פ בלק, י"ז תמוז תשמ"ח?? דבר מלכות בלק הנ"ל, דברים}}.
בשיחותיו של הרבי מבואר שכאשר הצום חל בשבת ונדחה לאחר השבת, ובשבת עצמה מתענגים באכילה ושתיה, זוהי טעימה מעין ביטול הצומות והפיכתם לשמחה בגאולה. ולכן בשבת זו יש להוסיף באכילה והשתיה, יותר מבכל שבת{{הערה|שיחת ש"פ בלק, י"ז תמוז תשמ"ח?? דבר מלכות בלק הנ"ל, דברים}}.


כמו כן בליל הצום (בצומות מלבד תשעה באב, שמתחילים רק מהבוקר) - שבו אוכלים ושותים - מודגש יותר ענינו של הצום כעת רצון להבאת הגאולה ולבטל את הצום עוד לפני התחלתו{{הערה|[[דבר מלכות]] שיחת עשרה בטבת וש"פ ויחי [[תשנ"ב]] הערה 45.}}.
כמו כן בליל הצום (בצומות מלבד תשעה באב, שמתחילים רק מהבוקר) - שבו אוכלים ושותים - מודגש יותר ענינו של הצום כעת רצון להבאת הגאולה ולבטל את הצום עוד לפני התחלתו{{הערה|[[דבר מלכות]] שיחת עשרה בטבת וש"פ ויחי [[תשנ"ב]] הערה 45.}}.

תפריט ניווט