ראובן מרגליות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
שורה 66: שורה 66:
לאחר שבתשרי תשכ"א שלח שנים מספריו לרבי עם ר' [[משה ירוסלבסקי]], כבת לו הרבי מכתב תודה, ובו הוסיף: {{ציטוטון|ואתאפק לא אוכל מלהביע תמיהתי, לאחרי בקשת סליחתו בזה, והוא שכנראה מכמה מספריו מאז ומקדם מעדת החסידים הוא (איך אפשר להיות אחרת) ולפי"ז תקותי חזקה היתה שיקדיש זמנו וידיעותיו לתורת החסידות וגדוליה ונושאיה ועניניהם, וביחוד בשנה דאזלינן מינה שנת המאתים להסתלקות הילולא של מורנו הבעל שם טוב, וחפשתי ודרשתי ולעת עתה לא מצאתי מהנ"ל, והרי בכלל כנראה סופר מהיר הוא}}.
לאחר שבתשרי תשכ"א שלח שנים מספריו לרבי עם ר' [[משה ירוסלבסקי]], כבת לו הרבי מכתב תודה, ובו הוסיף: {{ציטוטון|ואתאפק לא אוכל מלהביע תמיהתי, לאחרי בקשת סליחתו בזה, והוא שכנראה מכמה מספריו מאז ומקדם מעדת החסידים הוא (איך אפשר להיות אחרת) ולפי"ז תקותי חזקה היתה שיקדיש זמנו וידיעותיו לתורת החסידות וגדוליה ונושאיה ועניניהם, וביחוד בשנה דאזלינן מינה שנת המאתים להסתלקות הילולא של מורנו הבעל שם טוב, וחפשתי ודרשתי ולעת עתה לא מצאתי מהנ"ל, והרי בכלל כנראה סופר מהיר הוא}}.


בנוגע להשערתו כי רבי [[אדם בעל שם]] הוא בעל מרכבת המשנה, כותב הרבי כי הוא הררים התלויים בשערה, ומכיון ש[[הרבי הריי"צ]] לא התייחס לזה כמו שאר רבותינו נשיאנו, מזה מוכח כי אין זה אותו אדם.
בנוגע להשערתו כי רבי [[אדם בעל שם]] הוא בעל מרכבת המשנה, כותב הרבי כי הוא הררים התלויים בשערה, ומכיון ש[[הרבי הריי"צ]] לא התייחס אליו כמו אל שאר רבותינו נשיאנו, מזה מוכח כי אין זה אותו אדם.


בתשכ"ו שלח אליו הרבי את [[האחים שלוזינגר]] בכדי {{ציטוטון|לבקר את כת"ר ולקבל חוו"ד אודות תכנית הוצאת הש"ס וש"ס (חגיגה יו"ד ע"א) ביחד, והרי זה ענין הנוגע לרבים ולזכות הרבים}}{{הערת שוליים|באגרת מז' מר חשון תשכ"ו.}}.
בתשכ"ו שלח אליו הרבי את [[האחים שלוזינגר]] בכדי {{ציטוטון|לבקר את כת"ר ולקבל חוו"ד אודות תכנית הוצאת הש"ס וש"ס (חגיגה יו"ד ע"א) ביחד, והרי זה ענין הנוגע לרבים ולזכות הרבים}}{{הערת שוליים|באגרת מז' מר חשון תשכ"ו.}}.

תפריט ניווט