4,601
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 151: | שורה 151: | ||
== תמונת אדמו"ר האמצעי על ידי התבוננות בתורתו == | == תמונת אדמו"ר האמצעי על ידי התבוננות בתורתו == | ||
ב[[שיחה]] של [[הרבי]] (אור ל[[י' כסלו]] [[תשד"מ]]) אמר הרבי: | :::'''לערך המלא: [[תמונת אדמו"ר האמצעי]].''' | ||
תמונה או ציור מ[[אדמו"ר האמצעי]] אינה בנמצא. | |||
ב [[שיחה]] של [[הרבי]] (אור ל[[י' כסלו]] [[תשד"מ]]) אמר הרבי: | |||
"ולהעיר - אודות דבר פלא בענין ציור בעל השמועה: | "ולהעיר - אודות דבר פלא בענין ציור בעל השמועה: | ||
מכל [[רבותינו נשיאנו|נשיאי חב"ד]] - ישנה תמונה שעל ידה נקל לצייר במחשבה את דמות דיוקנם, החל | מכל [[רבותינו נשיאנו|נשיאי חב"ד]] - ישנה תמונה שעל ידה נקל לצייר במחשבה את דמות דיוקנם, החל מ[[תמונת אדמו"ר הזקן|תמונתו של אדמו"ר הזקן]] - כפי שנתפרסם ונדפס ע"י [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו]] . . ועד"ז ישנם תמונותיהם של רבותינו נשיאינו שלאחריו, עד לנשיא דורנו - מלבד אדמו"ר האמצעי, בעל הגאולה, שממנו לא נשארה תמונה. | ||
והנה, מכיון שישנו הציווי "יהא רואה בעל השמועה כאילו הוא עומד כנגדו" - הרי לא יתכן שבהעדר תמונתו של אדמו"ר האמצעי לא יוכלו, ח"ו, לקיים ציווי זה | והנה, מכיון שישנו הציווי "יהא רואה בעל השמועה כאילו הוא עומד כנגדו" - הרי לא יתכן שבהעדר תמונתו של אדמו"ר האמצעי לא יוכלו, ח"ו, לקיים ציווי זה. | ||
והביאור בזה: | והביאור בזה: | ||
ידוע מארז"ל | ידוע מארז"ל שעל ידי לימוד התורה נפעל הענין ד"אותי אתם לוקחים", וטעם הדבר - מכיון ש"אנא נפשי כתבית יהבית", היינו, שהקב"ה הכניס את עצמותו ומהותו בתורה, ולכן, ע"י לימוד התורה - לוקחים את עצמותו ומהותו ית'. | ||
ומכיון ש"צדיקים דומים לבוראן" - יש לומר שהענין ד"בעל השמועה עומד כנגדו" נפעל (גם) ע"י ההתבוננות בתורתו של הצדיק, מכיון שהצדיק הכניס את עצמותו ומהותו בתורתו - "אנא נפשי כתבית יהבית", וזאת - גם ללא תמונתו, ע"ד ובדוגמת הענין ד"אותי אתם לוקחים", אף שאין לו גוף ולא דמות הגוף". | ומכיון ש"צדיקים דומים לבוראן" - יש לומר שהענין ד"בעל השמועה עומד כנגדו" נפעל (גם) ע"י ההתבוננות בתורתו של הצדיק, מכיון שהצדיק הכניס את עצמותו ומהותו בתורתו - "אנא נפשי כתבית יהבית", וזאת - גם ללא תמונתו, ע"ד ובדוגמת הענין ד"אותי אתם לוקחים", אף שאין לו גוף ולא דמות הגוף". | ||