מעלי קבצים, highauser
8,632
עריכות
מ (←שינוי באופן דרך הלימוד: ניסוח) |
(←חידוש הלכות שאינם מנוגדות להלכה: הסרת מקור שאינו קיים וניסוח קל) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
משמעות הדברים היא לא שיתחולל מעמד חדש של [[מתן תורה]]. "מתן תורה לא יהיה שוב", כלשונה של תורת החסידות. אלא שלעתיד המשיח יגלה רבדים חדשי ועמוקים בתורה ויפרש לעם מסודותיה הטמירים והנעלמים, הבסיס יהיה התורה הקיימת, אלא שהמשיח יקרום לה עור וגידים חדשים לגמרי. | משמעות הדברים היא לא שיתחולל מעמד חדש של [[מתן תורה]]. "מתן תורה לא יהיה שוב", כלשונה של תורת החסידות. אלא שלעתיד המשיח יגלה רבדים חדשי ועמוקים בתורה ויפרש לעם מסודותיה הטמירים והנעלמים, הבסיס יהיה התורה הקיימת, אלא שהמשיח יקרום לה עור וגידים חדשים לגמרי. | ||
==חידוש הלכות שאינם מנוגדות להלכה== | ==חידוש הלכות שאינם מנוגדות להלכה== | ||
מה שכן, צפויות להתחדש כמה הלכות, שהידועה ביותר מביניהן היא ההיתר של שחיטת שור הבר בסנפיר הלוויתן. לפי כללי השחיטה כיום זו שחיטה פסולה, אבל לעתיד - הקדוש ברוך הוא יכשירה ( | מה שכן, צפויות להתחדש כמה הלכות, שהידועה ביותר מביניהן היא ההיתר של שחיטת שור הבר בסנפיר הלוויתן. לפי כללי השחיטה כיום זו שחיטה פסולה, אבל לעתיד - הקדוש ברוך הוא יכשירה (ביאור מקיף להיתר לשחיטה זו, ולענינים נוספים שיתחדשו בתורה החדשה - מבאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] שיצאה ב[[קונטרס תורה חדשה מאתי תצא]]{{הערה|נדפסה ב[[ספר השיחות אדמו"ר שליט"א|ספר השיחות]] [[תנש"א]] ע' 566.}}). | ||
החידושים למיניהם לא יהוו, חלילה, פריצת גבולות ההלכה, אלא כולם יהיו מעוגנים היטב בדפוסי הפסיקה. כיצד בדיוק? איננו יודעים, לבד מפרטים מסויימים, כגון: הלכה כבית שמאי, הוספת [[עיר מקלט|ערי מקלט]] ו[[שחיטת שור הבר בסנפירי הלויתן]], אותם ביאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] הנ"ל. את שאר הפרטים נדע רק בעת הגאולה הקרובה כשנראה במימושם של החידושים על השלכותיהם, ואז נבין הכל. | |||
==שינוי באופן דרך הלימוד== | ==שינוי באופן דרך הלימוד== | ||
בימות הגאולה יחול שינוי באופי לימוד-התורה, בעיקר ברובד-התורה שבו יתמקד הלימוד. ככלל, מתחלקת התורה לשני רבדים: הרובד הגשמי, הממשי, המכונה "נגלה" שבתורה, והרובד הרוחני, המופשט, המכונה "נסתר" שבתורה. ה"נגלה" שבתורה כולל את ההלכות-למעשה בחיי היום-יום והדיון בהן. מה מותר ומה אסור, מה כשר ומה פסול, מי חייב ומי פטור. חלק שמטבעו עוסק כולו בעניינים גשמיים ואפילו שליליים, כמו: בעיות נזיקין, סכסוכים, שקרים וכדומה - ובו מתמקד הלימוד בתורה לפני הגאולה. | בימות הגאולה יחול שינוי באופי לימוד-התורה, בעיקר ברובד-התורה שבו יתמקד הלימוד. ככלל, מתחלקת התורה לשני רבדים: הרובד הגשמי, הממשי, המכונה "נגלה" שבתורה, והרובד הרוחני, המופשט, המכונה "נסתר" שבתורה. ה"נגלה" שבתורה כולל את ההלכות-למעשה בחיי היום-יום והדיון בהן. מה מותר ומה אסור, מה כשר ומה פסול, מי חייב ומי פטור. חלק שמטבעו עוסק כולו בעניינים גשמיים ואפילו שליליים, כמו: בעיות נזיקין, סכסוכים, שקרים וכדומה - ובו מתמקד הלימוד בתורה לפני הגאולה. |