שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 27 בתים ,  14:30, 3 בדצמבר 2015
אין תקציר עריכה
יום זה מוגדר ע"י הרבי כאתחלתא דגאולה,
ולכן רבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה
*[[תשנ"ד]] - [[הרבי]] העלם והסתר נורא ואיום. בקרב [[חסיד]]י [[חב"ד]] ישנם דעות שונות בשאלה כיצד להתייחס ליום זה, כיוון שוודאי הרבי ממשיך להנהיג את צאן מרעיתו כקדם בלי שום שינוי, ממילא וא"כ וודאי שמשמעות יום זה אצל חסיד-מקושר אינה אך ורק כפי שהיא בפשטות ובגשמיות, וכתוצאה מכך ישנם דעות שונות בשאלה כיצד לנהוג ביום זה. חלק מהחסידים אינם מוכנים להתייחס ליום זה כאל יום הילולא בשום פנים, הם אינם נוהגים המנהגים בהתאם לכך ואף שוללים התנהגות כזו אצל מושפעיהם, רוב המשפיעים בקבוצה זו בדרך פלא הולכים לאוהל הק' למרות שיטתם, אך מרבית הצעירים אינם הולכים לשם, ואף שוללים זאת אמל אצל מושפעיהם(אלא א"כ מדובר בהליכה לרבי הריי"צ). חלק אחר של חסידים כן שולחים את מכתביהם,מביאים מדריכים את מקורביהם וקוראים לכלל עם ישראל לבוא לאוהל הק', וכן מדריכים את מושפעים מושפעיהם להתייחס אל יום זה כפי שהוא במשמעותו הפשוטה והמקובלת, ולנהוג במנהגים המתאימים, אף שוודאי גם אצל חסידים אלו בהרגשתם יום . ברור שגם התנהגות זו אינה בסתירה לכך שיום זה אינו יום כיום הילולא רגיל אשר בו בעל ההילולא מסיים את נשיאותו ומסתלק חלילה. 
כל ה[[חסיד]]ים מאמינים, שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של הרבי כ[[מלך המשיח]]. זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר [[באתי לגני]] מוזכרים שבעה דורות שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקן]] והאחרון שבהם הוא דורו של [[הרבי]]}}, {{הערה|בשיחה אחרת של הרבי מובא התייחסות יותר מפורשת לנצחיות חיין של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]], אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה), באופן שכשנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא".
(תרגום מספר השיחות תשנ"ב חלק א' עמ' 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': ".. שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]].
54

עריכות

תפריט ניווט