300
עריכות
Toramedia770 (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
Toramedia770 (שיחה | תרומות) |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז: | גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז: | ||
מוכרחים שיהיו הסימנים דבנ״י, שהם הסימנים המפורשים בגמרא: ״שלשה | |||
כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל | סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים״. והיינו שסימנים אלו הם | ||
הסימנים דכלל ישראל, אלא שנוסף ע״ז ישנו ״רב״, שוחט, מוהל וכו׳ עד לבעלי | |||
עסקים, ובכללות — ״יששכר״ ו״זבולון״. | |||
ולכן. כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל | |||
לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים. | לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים. | ||
ומכיון שמדובר ב״סימן״, מובן שאין זה דבר שאפשר להעלים ולהסתיר, שהרי אם | ומכיון שמדובר ב״סימן״, מובן שאין זה דבר שאפשר להעלים ולהסתיר, שהרי אם | ||
שורה 16: | שורה 19: | ||
ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך | ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך | ||
ה׳ צבאות וכל השייך לזה. | ה׳ צבאות וכל השייך לזה. | ||
לד. ענין זה שייך (גם) להאמור לעיל אודות ״יתבררו ויתלבנו ויצרפו | |||
רבים״, אשר בתקופה ד״אחרית הימים״ מודגש יותר הבירור בכל דבר ועד להלכה | |||
פסוקה ברמב״ם, בלשון צחה וברורה — שע״י לימודה כדבעי וקיומה בפועל, | |||
יוצאים מכל הספיקות ובוחרים ברב הדומה למלאך ה׳ צבאות, מכיון שהן הרב והן | |||
התלמיד הם ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים, וממילא יכוונו אל האמת כו׳ עד | |||
ש״יתבררו ויתלבנו״.. | |||
--[[משתמש:Toramedia770|Toramedia770]] - [[שיחת משתמש:Toramedia770|שיחה]] 06:33, 17 בנובמבר 2015 (UTC) | --[[משתמש:Toramedia770|Toramedia770]] - [[שיחת משתמש:Toramedia770|שיחה]] 06:33, 17 בנובמבר 2015 (UTC) |
עריכות