שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 557 בתים ,  12:46, 16 בנובמבר 2015
אין תקציר עריכה
בעקבות רצונו של [[אדמו"ר הצמח צדק]] להחליש את המחלוקת בין המתנגדים לחסידים, ציווה לר' [[הלל מפאריטש]] להחליש את הענין, כדי לסייע בהשקטת המחלוקת ולא לתת להם עילה להמשיך את המחלוקת{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/706-10/6/31/340.htm מרשימת הרב אליהו יאכיל סימפסון].}}.
== יחידות ליום הולדת אצל הרבי==עד {{להשלים|א.באיזה ימים הרבי קיבל וכו'. ב. תיאור הנכנסים 1. יש שהיו נכנסים ביום הולדת וכדו' 2.אנשי ציבור... 3.אורחי חודש תשרי וכדו' ג."יחידות כללית - יש לרכז מידע על מעלתה אופנה והתבטויות של הרבי (אז גם אפשר להפוך לפיסקה בפני עצמה...)}}לקראת סוף שנות הלמ"ד הפסיק הרבי אט אט את היחידויות הפרטיות. כך שעד שנת תשלה נהוג היה [[תשל"ה]] נהגו להיכנס בכל ב[[יום הולדת ]] ליחידות. בשבת בראשית באותה השנה, אמר הרבי שיחה{{הערה|1=ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4611&st=&pgnum=12&hilite= בשנת תשל"ה בשבת בראשיתמפתח עניינים לשיחות קודש], הרבי אמר שיחה עם ברכה ליום ר' יצחק מאיר סוסבר [http://yomanim.com/images/8/8c/%D7%AA%D7%A9%D7%A8%D7%99_%D7%AA%D7%A9%D7%9C%22%D7%94_-_%D7%A8%27_%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8_%D7%A1%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%A8.pdf ביומן עמוד 30].}} שאין להכנס בשביל יום הולדת לכל השנים, ומאז ושכל אחד ישאל שאלותיו אצל ה[[משפיע]] בנוגע לברכה יצא בברכה בשעת ההתוועדות פנים אל פנים. מאז הפסיקו להיכנס ליחידות ליום הולדת. אבל עדיין אורחים שהיו מגיעים לרבי היו נכנסים ליחידות.ובשנת תשמ"ב גם זה הופסק כדלהלן.
==אבל אורחים שהיו מגיעים לרבי היו נכנסים ליחידות עד שנת [[תשמ"א]]. לאחר שבשנה זו נוצר עומס גדול, הוחלט להפסיק כליל את היחידויות הפרטיות (למעט מקרים ספורים), ולערוך בסיום החודש יחידות כללית==לכל האורחים, במהלכה נשא הרבי שיחה בפניהם. וכך החל סדר חדש של יחידות - "יחידות כללית".
[[תמונה:יחידות כללית.jpg|left|thumb|250px|גלופת עץ המתארת יחידות כללית של [[הרבי]] ב-[[770]]]]
אחרי חודש תשרי [[תשמ"ב]], הפסיק הרבי לקבל אנשים ל"יחידות פרטית" (למעט יחידי סגולה), ומאז ה"יחידות כללית" היתה לסדר קבוע.
ב"יחידות כללית"אמר הרבי שיחה קצרה לכל משתתפי היחידות יחד, מקומה נקבע ל{{ה|זאל הגדול}}, שם הוקף השטח במחיצות בפנים היו מתרכזים החסידים שהורשו להיכנס. הרבי ישב על בימה מוגבהת על יד שולחן מכוסה במפה לבנה ודיבר לקהל. היחידויות בסגנון זה התקיימו מספר פעמים בשנה בנוסף לחודש תשרי כאשר הגיעו אורחים רבים, בדרך כלל חולקו קבוצות הנכנסים ל'יחידות כללית' לקטגוריות. יחידות לחתנים וכלות, יחידות ל[[בר מצוה]], יחידות ל[[תמימים|תלמידי הישיבה]], נכנסים עשרות חסידים יחד לבית המדרשיחידות לאורחים, והרבי אומר לפניהם שיחהיחידות לתומכי חב"ד ול[[שלוחים]]. פעמים רבות {{הבהרה|לא תמיד?}} לקראת סיום היחידות חילק הרבי דולרים לצדקה לנאספים. בהזדמנות זו ניתנה גם שעת האפשרות לתת לרבי [[התוועדותפ"נ|ההתוועדותפדיונות]] הינה זמן של 'יחידות'ולקבל את ברכתו. הרבי התייחס למעמד זה כאל יחידות פרטית ממש וכמה פעמים, כשביקש חסיד להיכנס ליחידות אמר לו הרבי כי המעמד הזה הוא יחידות פרטית לכל דבר, ואף מעבר לכך.{{מקור}}
בדרך כלל חולקו קבוצות הנכנסים ל'יחידות כללית' לקטגוריות. יחידות לחתנים וכלות, יחידות לבר מצוה, יחידות לתלמידי הישיבה, יחידות לאורחים, יחידות לבעלי אמצעים ותומכי חב"ד, יחידות ל[[שלוחים]]. == יחידות לאורחים ==הפעם האחרונה בה נכנסו ליחידות פרטית אצל הרבי, היו האורחים של חודש תשרי [[תשמ"א]]. לאחר שנוצר עומס גדול, הוחלט להפסיק כליל את בקשר לביטול היחידויות הפרטיות, ולערוך בסיום החודש יחידות כללית לכל האורחים, במהלכה נשא הרבי שיחה בפניהם, ופעמים רבות ניתנה האפשרות לעבור לפני התבטא הרבי בסיום היחידות ולתת לו שגם שעת [[פ"נהתוועדות|פדיונותההתוועדות]] ולקבל את ברכתו או לבקש ברכה קצרההיא 'יחידות'מקומם של היחידויות הכלליות נקבע ל{{ה|זאל הגדולמקור}}, שם הוקף הצד האחורי במחיצות, והרבי ישב על בימה מוגבהת על יד שולחן מכוסה במפה לבנה. פעמים רבות הרבי חילק בסיום היחידות כללית דולרים לנאספים. מלבד בחודש תשרי היו מתקיימות יחדויות נוספות כאשר הגיעו אורחים רבים, ועל פי החלטת המזכירות כאשר היה קהל גדול היו מחלקים את האורחים לפי קריטריונים מסויימים.
== יחידות לעסקנים ==
5,403

עריכות

תפריט ניווט