ליצנות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  11 בנובמבר 2015
מה שכתוב הוא לא מקור..
אין תקציר עריכה
(מה שכתוב הוא לא מקור..)
שורה 9: שורה 9:
בהקשר למלעיגים נאמר ונפסק "אל ייבוש מפני המלעיגים" (שולחן ערוך בתחילתו), שלא מתפעלים מהם כלל. אבל בהקשר לליצנות, כתוב "ובמושב ליצים לא ישב" (תהילים פרק א), שאסור כלל וכלל להיות שם בקרבתם.
בהקשר למלעיגים נאמר ונפסק "אל ייבוש מפני המלעיגים" (שולחן ערוך בתחילתו), שלא מתפעלים מהם כלל. אבל בהקשר לליצנות, כתוב "ובמושב ליצים לא ישב" (תהילים פרק א), שאסור כלל וכלל להיות שם בקרבתם.


גדר הליצנות היא זלזול במצוה או בדברי קדושה. [[אדמו"ר הזקן]] בעל התניא{{הערה|בהלכות תלמוד תורה אשר בשולחן ערוך אדה"ז}}. מפרש את מאמר חז"ל כי שלשה שישבו ואין ביניהם דברי תורה רהי זה מושב לצים, בכך שהם מבזים את התורה בעצם כך שאינם מנצלים את האפשרות ללמוד. גם הרבי הזכיר את המושג מושב לצים בנוגע לאנשים שזלזלו במצוות מסויימות במסווה של קדושה{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16004&st=&pgnum=211&hilite=]}}.
גדר הליצנות היא זלזול במצוה או בדברי קדושה. [[אדמו"ר הזקן]] בעל התניא{{מקור|בהלכות תלמוד תורה אשר בשולחן ערוך אדה"ז}}. מפרש את מאמר חז"ל כי שלשה שישבו ואין ביניהם דברי תורה הרי זה מושב לצים, בכך שהם מבזים את התורה בעצם כך שאינם מנצלים את האפשרות ללמוד. גם הרבי הזכיר את המושג מושב לצים בנוגע לאנשים שזלזלו במצוות מסויימות במסווה של קדושה{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16004&st=&pgnum=211&hilite=]}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט