פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 72 בתים ,  21:40, 24 באוקטובר 2015
אין תקציר עריכה
גם הדיוק שמדובר בבגדי צבא לפי שכל ישראל אנשי צבא הם "כל יוצא צבא בישראל"{{הערה|במדבר א, ג ועוד.}} וכולם יחד יוצאים בגאולה לקבל את פני "ה' אלוקי הצבאות"{{הערה|הושע יב, ו ועוד.}} עם בגדי הצבא המצוחצחים.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15927&st=&pgnum=288 ספר השיחות תשמ"ח חלק א עמוד 279].}}
וההדגשה בדברי הרבי הריי"צ צחצוח הכפתור הוא: שנשאר רק "צחצוח" הכפתוריםעל מנת להסיר את האבק ([[סטרא אחרא]]) שעליו, כי אפילו חיבור הכפתורים החלק הטפל שבבגד גם והרמז לכך בדרך הצחות הוא כבר קיים. הדבר היחידי שנשאר לעשות הוא להבריק ולצחצח את הכפתורים. והנמשל שהתרגום של אבק לאנגלית הוא"דאסט" - ראשי תיבות '''דא''' [[סטרא אחרא|'''סט'''רא '''א'''חרא]] (תרגום: העבודת בירור וזיכוך העולם להכינו לקראת הגאולה כבר בוצע וכמעט ונשלם. ונשאר לשלמותה רק פעולה קטנה ממשזהו סטרא אחרא).{{הערה|שם=שיחת שבת פרשת [[ויחי]] [[תשמ"ז]] [[לקוטי שיחות]] חכ"הע' טבת481}}
[[ליתר ביאור בעבודת האדם ביאר הרבי]] התבטא פעם אחת : לפי הידוע שבעבודת האדם בכללות שני אופנים. א. שהעולם תופס מקום והוא מציאות, אלא שהאדם מכיר ויודע שיש אדון לעולם ועליו לעובדו, (נרמז במשנה:{{הערה|שיחת שבת פרשת [[ויחי]] [[תשממסכת קידושין בסופה.}} "ז]] [[לקוטי שיחות]] חכאני נבראתי לשמש את קוני"כנוסח הרגיל). ב. שבהכרתו אין כלל תפיסת מקום לעולם, מלכתחילה מכיר ומרגיש שאין עוד מלבדו. וממילא כל מציאותו מלכתחילה אינה קיימת אלא לעבוד את ה ע' 481(ונרמז בנוסח:{{הערה|גירסת הש"ס כתב יד (ירושלים תשכ"ד) הובא במלאכת שלמה על המשנה שם ועוד.}} שצחצוח הכפתורים הוא על מנת להסיר "אני לא נבראתי... אלא, לשמש את האבק ([[סטרא אחרא]]קוני..!!") שעל וזו המשמעות של עבודת צחצוח הכפתור, והוסיף רמז לכך הכפתור בא לחבר שני חלקים שמצד עצמם אינם מחוברים ורק על דרך הצחות שהתרגום של אבק לאנגלית הוא ידי פעולה מתחברים והוא משל לאופן הראשון. אמנם עיקר העבודה בדורנו היא "לצחצח" את הכפתור, כלומר, "להתעלות"דאסטבעבודה זו, עד שיורגש בהכרתו שאין עוד מלבדו כלל, ומלכתחילה לא שייך פירוד בין העולם והקב" - ראשי תיבות '''דא''' ה.{{הערה|1=[[סטרא אחרא|'''סט'''רא '''http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=47 ספר השיחות תשנ"ב חלק א'''חראעמוד 39 ואילך ובהערה 32]] (תרגום: זהו סטרא אחרא).}}
==סיום העבודה==ההדגשה בדברי הרבי הריי"צ הוא: שנשאר רק "צחצוח" הכפתורים, כי אפילו חיבור הכפתורים החלק הטפל שבבגד גם הוא כבר קיים. הדבר היחידי שנשאר לעשות הוא להבריק ולצחצח את הכפתורים. והנמשל הוא: העבודת בירור וזיכוך העולם להכינו לקראת הגאולה כבר בוצע וכמעט ונשלם. ונשאר לשלמותה רק פעולה קטנה ממש.{{הערה|שם=ה' טבת}} בשעה שדיבר הרבי על קרבתה של זמן הגאולה אמר הרבי , התבטא, שמכיוון שנשאר רק הצחצוח, ורואים במוחש שכאשר מצחצחים כפתור יותר מידי, הוא לאבד משלימותו בוודאי בוודאי שהק"ה מקרב את הגאולה.{{הערה|1=[http://www.otzar770.com/cgi-bin/ImageService.exe/convert?ilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\main\tora\48\2\B0501.tif&ilIF=G&ilSC=30 שיחת ב' ניסן תשמ"ח].}}.
ליתר ביאור בעבודת האדם ביאר הרבי: לפי הידוע שבעבודת האדם בכללות שני אופנים. א. שהעולם תופס מקום והוא מציאות, אלא שהאדם מכיר ויודע שיש אדון לעולם ועליו לעובדו, (נרמז במשנה:{{הערה|מסכת קידושין בסופה.}} "אני נבראתי לשמש את קוני" כנוסח הרגיל). ב. שבהכרתו אין כלל תפיסת מקום לעולם, מלכתחילה מכיר ומרגיש שאין עוד מלבדו. וממילא כל מציאותו מלכתחילה אינה קיימת אלא לעבוד את ה' (ונרמז בנוסח:{{הערה|גירסת הש"ס כתב יד (ירושלים תשכ"ד) הובא במלאכת שלמה על המשנה שם ועוד.}} "אני לא נבראתי... אלא, לשמש את קוני..!!") וזו המשמעות של עבודת צחצוח הכפתור, הכפתור בא לחבר שני חלקים שמצד עצמם אינם מחוברים ורק על ידי פעולה מתחברים והוא משל לאופן הראשון. אמנם עיקר העבודה בדורנו היא "לצחצח" את הכפתור, כלומר, "להתעלות" בעבודה זו, עד שיורגש בהכרתו שאין עוד מלבדו כלל, ומלכתחילה לא שייך פירוד בין העולם והקב"ה.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=47 ספר השיחות תשנ"ב חלק א עמוד 39 ואילך ובהערה 32].}}
==סיום העבודה==
בשנים מאוחרות יותר התבטא הרבי כמה פעמים{{הערה|שיחת שבת פרשת ויצא תשמ"ח סעיף ח. כמה פעמים אף אמר זאת בשם [[אדמו"ר הריי"ץ]] למרות שעניין זה נאמר לראשונה על ידי הרבי. (ראה לדוגמא שיחת שבת פרשת [[שופטים]] [[תשנ"א]] ס"א).}} שהעבודה בבירור העולם ותיקונו הסתיימה, ואפילו עבודת "צחצוח הכפתורים" כבר נעשתה ומה שנשאר זה "עמדו הכן כולכם לקבלת פני [[משיח]]" ו[[לחיות גאולה|לחיות את הגאולה]] אף בגלות ובזה להביא את הגאולה בפועל.
5,403

עריכות