שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 273 בתים ,  00:51, 18 באוקטובר 2015
מ
ניסוח, תיקון קישור
הסיבה לכך היא: משום שכל מעלותיו נובעים מנשמתו שהיא דרגת ה[[יחידה]]{{הערה|פירוש הרמ"ז לזח"ג רס, ב (נדפס במקדש מלך קצ, ב). לקוטי תורה להאריז"ל על הפסוק: (בראשית ה, כב) ויתהלך חנוך. ועוד.}} ולכן גם המלכות שלו היא 'תוצאה' מנשמתו שהיא בדרגת היחידה שעניינה היא לא שהיא מרוממת עצמה מעל כל הדרגות, אלא שהיא 'מובדלת בעצם' משאר הדרגות ומלכתחילה עצם מהותה מובדלת מהם ואינה בגדרם כלל. ולכן גם מלכותו הוא בעצם מהותו שהוא מרומם ומנושא בעצם מכל העם כולו.
ולכן במלכותו המתגלה על ידי פעולותיו לא מתגלה עומק מלכותו (שבזה מתגלה רק המלכות שמצד הפעולות) ודווקא בזה ש'יעמוד מלך' - לפני הפעולות, מתגלה עצם המלכות. ועל ידי התגלות זו שאר פעולותיו שאחרי זה עניינם להמשיך עניין זה בעולם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כז עמוד 256 הערות 36 ו37.}}{{הערה|שם=תולדות נ"ב|1=התוועדויות תשנ"ב עמוד 320. (שיחת [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=139 ספר השיחות תשנ"ב חלק א עמוד 133] פרשת תולדות)}}
דרגה זו מכונה [[אוירו של משיח|אוירו (רוחו) של מלך המשיח]]{{הערה|בראשית רבה ב, ד. ח, א.}} שהיא עצם עניינו של משיח. והיא למעלה מ[[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]{{הערה|ספר הזהר חלק ג דף לד עמוד ב.}} שעניינו ההתגלות ( - אור) של משיח על ידי פעולותיו.{{הערה|התוועדויות שם.=תולדות נ"ב}}
===הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו===
===ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה===
הכוונה בזה הוא{{הערה|נתבאר על ידי הרבי ביחידות, ה' מנחם אב תשכ"ז - [[צדי"ק למלך]] ח"ו עמ' 176, קונטרס יחי המלך גליון 300 - להרב [[שניאור חיים גוטניק]].}} לא בהכרח שיכוף בכח אלא העיקר הוא הפועל, שיפעל על כל העם לקיים את התורה ולא בהכרח שיהיה על ידו ממש אפשר שיהיה על-ידי שלוחיו{{הערה|שהרי שלוחו של אדם '''כמותו''' ממש (קידושין מא, ב). ואולי יש לבאר הכוונה שבשעה זו שיכוף 'כל' ישראל עדיין לא יהי מלך עליהם שהרי לא ימלוך על 'כל' העולם (ראה אגרת קודש אדמו"ר מוהרש"ב כרך א עמוד שי) ומוכרח שיכוף לא יהיה דווקא מצד מלכותו אלא על ידי שלוחים.}}.
פעולה זו של משיח תהיה מתוך מלחמה ונחישות ללא התפעלות מהרוח החפשית הנושבת בעולם (הטוענת שהצדק הוא ב"דמוקרטיא", ואילו הוא (המשיח) "דיקטאַטאָר") כיון שיכיר רק באמת דאלקות, שנמסרה לנו על ידי הקב"ה בתורה ומצוות וכל ויוכיח בתוקף שכל מה שהפוך ממנה היא היפך הצדק והיושר.{{הערה|משיחת אחרון של פסח [[תשח"י]].}}
כפיית כל ישראל היא תיקון לעניין החורבן, כי מצינו{{הערה|תלמוד בבלי, שבת קיט, ב. איכה רבה א, ו}} שאחד אחד מסיבות החורבן הוא שהשרים לא הוכיחו את החוטאים.{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חלק ח' ע' 361.}}
===וילחם מלחמות ה'===
מלחמות אלו יהיו מלחמות גשמיות על אויבי ישראל. אם זאת, ייתכן שהם יתרחשו באופן של [[שלום]]{{הערה|ש"פ שם=חיי שרה |ספר השיחות [[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=118 תשנ"בחלק א עמוד 110]](חיי שרה).}}, ובאופן ניסי על ידי דיבור בלבד כמו שנאמר על המשיח{{הערה|ישעי' י"א ד'.}} "והכה ארץ בפיו וברוח שפתיו ימית רשע". לדוגמא: אומרים לו למשיח: מדינה פלונית מרדה בך! - אומר: יבוא גובאי ויאכלנה{{הערה|פירוש מהר"י קרא על הפסוק.}} ולא בדרך של צבא.
בין מלחמותיו יהיו יהיה גם מלחמתו המלחמות להכרית זרעו של עמלק שהוא שמשיח יברר מיהו זרעו של עמלק וילחם עמו וינצח ויביא למצב של מנוחה ויכריתו ולאחרי שיביא למנוחה בעולם מכל האוייבים ומיד אחר כך יבנה בית המקדש יגיע לשלב שלב הבא - משיח ודאי - יבנה בית המקדש פעולתיו בתור משיח ודאי.{{הערה|לקוטי שיחות חלק טז עמוד 304 בהערה; חלק כא עמוד 169ויקבץ נדחי ישראל.}} מלחמת משיח המשיח בעמלק מסמלת עניינה הרוחני בעבודת כל אחד מישראל(בעבודתם להביא את המשיח) הוא המלחמה הרוחנית של בני ישראל בסוף הגלות בקרירות שעמלק שקליפת עמלק מנסה להחדיר ביהודים שהתעסקותם שממנה נובעת הטענה שההתעסקות בענייני העולם אמור להיות מתוך התחשבות בעולם ובטבע.{{הערה|לקוטי שיחות חלק א עמוד 212.}}
בשנת תשנ"ב [[בשורת הגאולה#"הגיע זמן גאולתכם"|אמר הרבי]]{{הערה|ש"פ שם=חיי שרה שם.}}: "משיח כבר החל מלחמות אלו, ובכמה עניינים הוא כבר מנצח".
==ראו גם==
5,403

עריכות

תפריט ניווט