שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 95 בתים ,  19:08, 12 באוקטובר 2015
מ
# בכדי להסביר זאת מבואר שהאור האלוקי המחיה את הבריאה התעלם קודם בתוך הקליפה שמציאותה מנגדת (שמשמעותה הפשוט שהיא כעין קליפה המסתירה על האור האלוקי שבתוכה - והאור האלוקי אינו נרגש בה. אפשר להמשיל את ההסתר להבדל בין אדם הלבוש בבגד שמציאותו מתגלית בבגד (ואדרבה הבגד מכבד וכו') לבין אדם שקשור בשק שהשק מסתיר עליו..) לאלוקות. (אופן הירידה של האור האלוקי עד שהתעלם בקליפה מכונה בתורת החסידות [[סדר השתלשלות]])
# בקליפה זו שני דרגות 1. שהאור האלוקי נרגש בה קצת 2 שהאור אינו נרגש בה כלל והיא כולה רע. (ועל זה כתוב שאופן השתלשלות הקליפות הוא שמהאור האלוקי הנמצא בקליפת נוגה הוא יורד לקליפה הנמוכה וזה גופא באופן של 'יניקה').
# ועל פי הנ"ל בבריאה עצמה ובפרט עולמנו שלנו ישנם נבראים שמקבלים חיותם דרך הקליפות. #יוצא שבבריאה ישנם שישנם שלשה סוגים: 1. נבראים שהם קדושה - הם הנבראים שחיותם מהאור האלוקי בישירות (ומובן שבכדי שהאור האלוקי יאיר בנברא על הנברא להתאים לאור - ומבואר בספר התניא שהכלי (כך נקראת ההכשרה (בלשון החסידות והקבלה) של מציאות לקבל חיות מסויימת) לאור האלוקי הוא 'ביטול' כלומר כל מציאות ונברא שאינם חשים מציאות לעצמם אלא מרגישים ביטול לבורא ממילא מאיר בהם האור האלוקי (וזה דרך אגב נקרא גם 'השראת השכינה'). 2. סוג נוסף הוא נברא רגיל בעולמנו שהוא מקבל חיות מקליפה אולם קליפה זו היא קליפת נוגה וממילא: א. יש בה גם טוב. ב. אפשר לתקן אותה.. 3. ישנם נבראים שכל מציאותם הם רע (בדרך כלל הם כל הנבראים שהתורה אסרה את אכילתם וכיו"ב) משום שחיותם הוא מדרגת הקליפה הנמוכה שאין בה טוב כלל.
::ועכשיו לנפש האדם
לכל אדם יש נפש.... יש לו נפש בהמית (ושכלית) (ליהודי יש נפש נוספת שהיא הנפש אלוקית אולם הדיון שלנו עוסק בנפש הבהמית ש)בה 'לכאורה' אין הבדל בין יהודי ללא יהודי אולם על זה מבואר שגם בה יש הבדל בעוד הנפש הבהמית של הלא יהודי חיותה היא מהקליפה בלבד. (ולכן לא ימצא בה טוב והטוב הנמצא בה הוא רק לגרמיהו) נפשו הבהמית של היהודי היא מהקליפה העליונה - קליפת נוגה (שיש בה טוב טבעי)
5,403

עריכות

תפריט ניווט