7,240
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←ההתנגדות לרעיון הציוני: הרחבה) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
כשהחלה התנועה הציונית להכות שורשים ברוסיה, הוציא [[אדמו"ר הרש"ב]] מכתב ארוך{{הערה|1=[[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]], חלק א' אגרת קכב, ד' שבט תרס"ג.}} בו הוא שולל לחלוטין את הציונות על כל ענפיה וסוגיה, ומשיב לכל הטוענים על התוצאות הטובות כביכול שמביאה התנועה הציונית. | כשהחלה התנועה הציונית להכות שורשים ברוסיה, הוציא [[אדמו"ר הרש"ב]] מכתב ארוך{{הערה|1=[[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]], חלק א' אגרת קכב, ד' שבט תרס"ג.}} בו הוא שולל לחלוטין את הציונות על כל ענפיה וסוגיה, ומשיב לכל הטוענים על התוצאות הטובות כביכול שמביאה התנועה הציונית: 1.''' זה יגרום לירידה בשמירת התורה ומצוות'''. 2.''' אין ישראל נגאלים אלא בתשובה'''. | ||
גם במכתבי [[הרבי]] ניתן למצוא ביטויים רבים נגד הציונות, ושלילה תקיפה של קריאת הציונות וההתיישבות היהודית בארץ בשם 'אתחלתא דגאולה', וזאת כיון שה[[גאולה]] על פי הלכה צריכה להיות על ידי [[משיח]], הרבי מתנגד לרעיון זה, כיון שה[[רמב"ם]]{{הערה|1=הלכות מלכים פרק י"א הלכה א'.}} פסק בספרו '[[היד החזקה]]': "'''המלך המשיח''' עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה.. ויקבץ נדחי ישראל", וממילא, כל פעולה שאינה נעשית על ידי מלך המשיח, אינה חלק מתהליך הגאולה, ולא ניתן לקרוא לה 'אתחלתא דגאולה'{{הערה|1=להרחבה, ראו במכתבו של הרבי לרב [[שלמה יוסף זוין]]. {{מקור}}}}. | גם במכתבי [[הרבי]] ניתן למצוא ביטויים רבים נגד הציונות, ושלילה תקיפה של קריאת הציונות וההתיישבות היהודית בארץ בשם 'אתחלתא דגאולה', וזאת כיון שה[[גאולה]] על פי הלכה צריכה להיות על ידי [[משיח]], הרבי מתנגד לרעיון זה, כיון שה[[רמב"ם]]{{הערה|1=הלכות מלכים פרק י"א הלכה א'.}} פסק בספרו '[[היד החזקה]]': "'''המלך המשיח''' עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה.. ויקבץ נדחי ישראל", וממילא, כל פעולה שאינה נעשית על ידי מלך המשיח, אינה חלק מתהליך הגאולה, ולא ניתן לקרוא לה 'אתחלתא דגאולה'{{הערה|1=להרחבה, ראו במכתבו של הרבי לרב [[שלמה יוסף זוין]]. {{מקור}}}}. |