וכל המעדנים מצויין כעפר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 16: שורה 16:
==מהות היעוד==
==מהות היעוד==


[[הרבי]]<ref>לקוטי שיחות חלק ל"ז עמ' 97 ואילך.</ref> מסביר, שהטעם לכך שלעתיד לבא לא יהיה הפסק בין הצמיחה לגידול הפרי, הוא מפני שהדברים הגשמיים יהיו בהתאחדות עם שורשם ומקורם - דבר ה' - דבר שיבא לידי ביטוי בכך שלא יהיה הפסק בין הצמיחה לגידול.‬
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14960&st=&pgnum=90 לקוטי שיחות חלק ל"ז עמ' 79 ואילך].}} מסביר, שהטעם לכך שלעתיד לבא לא יהיה הפסק בין הצמיחה לגידול הפרי, הוא מפני שהדברים הגשמיים יהיו בהתאחדות עם שורשם ומקורם - דבר ה' - דבר שיבא לידי ביטוי בכך שלא יהיה הפסק בין הצמיחה לגידול.‬


הסיבה לכך שב[[גאולה]] ינתן שפע [[גשמי]] ומנוחת ה[[נפש]] וה[[גוף]] הוא, על מנת שיוכלו להתעסק אך ורק בלימוד ועיון ב[[תורה]] ובפרט שלעתיד יתגלו ענינים חדשים בתורה שלא היו לפני כן (המכונים-[[תורה חדשה]]), וכמו שמבאר [[הרמב"ם]] בהלכה לפני כן ש: לא נתאוו החכמים שבכל הדורות ל[[ביאת המשיח]] לא בשביל השליטה שיהיה אז לעם ישראל בעולם כולו ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח, אלא כדי שיהיו פנויים ללימוד התורה מכיוון שיהיה שפע גשמי מוחלט ללא צורך בעבודה ויגיעה גשמית מצד האדם.
הסיבה לכך שב[[גאולה]] ינתן שפע [[גשמי]] ומנוחת ה[[נפש]] וה[[גוף]] הוא, על מנת שיוכלו להתעסק אך ורק בלימוד ועיון ב[[תורה]] ובפרט שלעתיד יתגלו ענינים חדשים בתורה שלא היו לפני כן (המכונים-[[תורה חדשה]]), וכמו שמבאר [[הרמב"ם]] בהלכה לפני כן ש: לא נתאוו החכמים שבכל הדורות ל[[ביאת המשיח]] לא בשביל השליטה שיהיה אז לעם ישראל בעולם כולו ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח, אלא כדי שיהיו פנויים ללימוד התורה מכיוון שיהיה שפע גשמי מוחלט ללא צורך בעבודה ויגיעה גשמית מצד האדם.
שורה 22: שורה 22:
[[הרבי]] מוסיף, שיעוד זה גם מורה על כך שה[[רוחניות]] תחדור כל כך בעולם עד שהעולם הגשמי יזדכך, ולפיכך גם הוא יהיה מושלם ב[[גשמיות]].
[[הרבי]] מוסיף, שיעוד זה גם מורה על כך שה[[רוחניות]] תחדור כל כך בעולם עד שהעולם הגשמי יזדכך, ולפיכך גם הוא יהיה מושלם ב[[גשמיות]].


במקום אחר{{הערה|[[התועדויות]] תשמ"ה חלק ג' עמ' 1737}} מסביר [[הרבי]] שהסיבה לכך שהמעדנים יהיו מצויים כעפר בכל העולם כולו הוא דווקא בגלל שאף אחד לא יתענין בגשמיות ובמעדנים גשמיים כי יהיו עסוקים ושקועים במעדנים רוחניים והגילויים הנעלים שיתגלו ב[[ימות המשיח]] וכמו שכתוב על הזמן ההוא "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד"{{הערה|הלכות מלכים פרק י"ב הלכה ה}}, ורמז לכך הוא שאומרים "כעפר" כמו העפר שאינו בעל ערך (בנוסף לכך שהוא מצוי בשפע) כך המעדנים הגשמיים לא יהיו שווים יחס לעתיד לבוא.  
במקום אחר{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15981&pgnum=351 התועדויות תשמ"ה חלק ג' עמ' 1737].}} מסביר [[הרבי]] שהסיבה לכך שהמעדנים יהיו מצויים כעפר בכל העולם כולו הוא דווקא בגלל שאף אחד לא יתענין בגשמיות ובמעדנים גשמיים כי יהיו עסוקים ושקועים במעדנים רוחניים והגילויים הנעלים שיתגלו ב[[ימות המשיח]] וכמו שכתוב על הזמן ההוא "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד"{{הערה|הלכות מלכים פרק י"ב הלכה ה}}, ורמז לכך הוא שאומרים "כעפר" כמו העפר שאינו בעל ערך (בנוסף לכך שהוא מצוי בשפע) כך המעדנים הגשמיים לא יהיו שווים יחס לעתיד לבוא.  




[[קטגוריה: יעודי הגאולה]]
[[קטגוריה: יעודי הגאולה]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
31,149

עריכות

תפריט ניווט