מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
מ (←שתוק ובלום) |
|||
שורה 39: | שורה 39: | ||
אם זה צורם לך אתה מוזמן, לעבור ולקרוא ערכים אחרים או לעבור לויקידפיה, כאן אתה לא תכניס את הרהורי הכפירה שלך בתוך הערכים, מילא בדף השיחה, עוד איך שהו סולחים לך, אבל לשנות ערך לפי התיסבוכים שלך...--[[מיוחד:תרומות/109.67.208.141|109.67.208.141]] 04:22, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | אם זה צורם לך אתה מוזמן, לעבור ולקרוא ערכים אחרים או לעבור לויקידפיה, כאן אתה לא תכניס את הרהורי הכפירה שלך בתוך הערכים, מילא בדף השיחה, עוד איך שהו סולחים לך, אבל לשנות ערך לפי התיסבוכים שלך...--[[מיוחד:תרומות/109.67.208.141|109.67.208.141]] 04:22, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
::אין צורך להתבטאות כך....ולדבריו י"ל: כאמור הדבר נובע מחוסר הבנה (ועוד יותר הרגשה) מעניינו של משיח ומצב הגלות כי ההבנה שאין שום הסבר לגלות ובפרט בזממנו (וכנ"ל) מביאה להבנה הפוכה שזה ממש לא ריאלי לומר שמשיח יתעכב עוד רגע. (כידוע המשל על זה מאדם המוציא גורל מתוך קופסה עם גורלות שעל אחת מהם כתוב 'לא יבוא' ועל המאה האחרים כתוב 'יבוא' שההסתברות היא שיעלה בגורלו מה'יבוא' שהם הרוב המוחלט ואפי' שעלה בגורלו פעם אחת 'לא יבוא' זה לא משנה את ההסתברות המוחלטת לפעם הבאה שיוציא שיצא לו 'יבוא' ובנידון דידן הרי זה הרבה יותר שהרי מציאותה של הגלות מופרכת לגמרי! וד"ל). | ::אין צורך להתבטאות כך....ולדבריו י"ל: כאמור הדבר נובע מחוסר הבנה (ועוד יותר הרגשה) מעניינו של משיח ומצב הגלות כי ההבנה שאין שום הסבר לגלות ובפרט בזממנו (וכנ"ל) מביאה להבנה הפוכה שזה ממש לא ריאלי לומר שמשיח יתעכב עוד רגע. (כידוע המשל על זה מאדם המוציא גורל מתוך קופסה עם גורלות שעל אחת מהם כתוב 'לא יבוא' ועל המאה האחרים כתוב 'יבוא' שההסתברות היא שיעלה בגורלו מה'יבוא' שהם הרוב המוחלט ואפי' שעלה בגורלו פעם אחת 'לא יבוא' זה לא משנה את ההסתברות המוחלטת לפעם הבאה שיוציא שיצא לו 'יבוא' ובנידון דידן הרי זה הרבה יותר שהרי מציאותה של הגלות מופרכת לגמרי! וד"ל). | ||
::אלא שמכיוון ששקועים אנו בגלות (ובפרט בגלות פנימית - בשכלנו וברגשותינו) לכן לא 'מופרך' אצלנו מצב זה, אף שעל פי האמת מצב זה 'מופרך' אמנם אצל רבינו נרגש עניין הגאולה והעדר הגלות ולכן בשיחות עסק בזה ללא הרף.{{הערה|ראה שיחת [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16044&st=&pgnum=85 פרשת פנחס תשמ"ד] וראה שיחת כ"ח ניסן תשנ"א.}} | ::אלא שמכיוון ששקועים אנו בגלות (ובפרט בגלות פנימית - בשכלנו וברגשותינו) לכן לא 'מופרך' אצלנו מצב זה, אף שעל פי האמת מצב זה 'מופרך' אמנם אצל רבינו נרגש עניין הגאולה והעדר הגלות ולכן בשיחות עסק בזה ללא הרף.{{הערה|1=ראה שיחת [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16044&st=&pgnum=85 פרשת פנחס תשמ"ד] וראה שיחת כ"ח ניסן תשנ"א.}} | ||
::ובערך זה על אף שנכתב על ידי אנשים כמנו הנמצאים בגלות ולאו דווקא מרגישים את הכרח השכלי בביאת המשיח (וממילא יכול להתגנב במחשבתם שאולי זה לא ריאלי) מ"מ מאמינים אנו ובוטחים בדברי הרבי שהגיע זמן הגאולה! (אלא שבזה אני מסכים שלא צריך לערב עניינים את זהות המשיח עם ביטחון בביאתו ובפרט שבלשון הערך כלל לא כתוב על משיח וכנ"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:09, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ::ובערך זה על אף שנכתב על ידי אנשים כמנו הנמצאים בגלות ולאו דווקא מרגישים את הכרח השכלי בביאת המשיח (וממילא יכול להתגנב במחשבתם שאולי זה לא ריאלי) מ"מ מאמינים אנו ובוטחים בדברי הרבי שהגיע זמן הגאולה! (אלא שבזה אני מסכים שלא צריך לערב עניינים את זהות המשיח עם ביטחון בביאתו ובפרט שבלשון הערך כלל לא כתוב על משיח וכנ"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:09, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |