משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 51: שורה 51:
:וזו כוונת חז"ל שהתגלות זו של 'עדן' לא שלטה עין של כל בריה". שהיא הדרגה ש"עין לא ראתה" לפי שאף שהארה ממנה כן מתגלית בגן עדן (שלכן נקראת 'גן עדן' על שם שמקבלת מעדן והתענוג שם הוא בלי גבול) מכל מקום עדן עצמו אינו מתגלה שם. ודרגה זו - 'עדן' - "יעשה למחכה לו" שיתגלה בתחיית המתים לנשמות ישראל.{{הערה|שם=זה היום}}
:וזו כוונת חז"ל שהתגלות זו של 'עדן' לא שלטה עין של כל בריה". שהיא הדרגה ש"עין לא ראתה" לפי שאף שהארה ממנה כן מתגלית בגן עדן (שלכן נקראת 'גן עדן' על שם שמקבלת מעדן והתענוג שם הוא בלי גבול) מכל מקום עדן עצמו אינו מתגלה שם. ודרגה זו - 'עדן' - "יעשה למחכה לו" שיתגלה בתחיית המתים לנשמות ישראל.{{הערה|שם=זה היום}}


:זה שלעתיד יתגלה תענוג זה, למרות שהוא תענוג נעלם ועצמי שלמעלה מגדר גילוי (ואם כן איך 'יתגלה'). הוא לפי שבזמן התחייה יתגלה העצמות ממש (ולא שיתגלה ממנו התפשטות אור כי שהוא בעצמו - העלם העצמי - יתגלה) וגם מצד הנשמות שהם יתעלו לעתיד בעצמות ממש.{{הבהרה|יש להוסיף ולהבהיר שני האופנים}}{{הבהרה|יש לראות האם כל הקטע הזה שיך לכאן או אולי הוא אמור להיות בקטע של "אופנה" ולחברו לביאור אייך יתגלה עצם התענוג (תענוג בורא) עפ"י המבואר בלקו"ש ח"ה}}{{הערה|שם=זה היום}
:זה שלעתיד יתגלה תענוג זה, למרות שהוא תענוג נעלם ועצמי שלמעלה מגדר גילוי (ואם כן איך 'יתגלה'). הוא לפי שבזמן התחייה יתגלה העצמות ממש (ולא שיתגלה ממנו התפשטות אור כי שהוא בעצמו - העלם העצמי - יתגלה) וגם מצד הנשמות שהם יתעלו לעתיד בעצמות ממש.{{הבהרה|יש להוסיף ולהבהיר שני האופנים}}{{הבהרה|יש לראות האם כל הקטע הזה שיך לכאן או אולי הוא אמור להיות בקטע של "אופנה" ולחברו לביאור אייך יתגלה עצם התענוג (תענוג בורא) עפ"י המבואר בלקו"ש ח"ה}}{{הערה|שם=זה היום}}


* בדרגת התענוג עצמו יתגלה התענוג כפי שהוא בעצמותו שאינו מורכב{{הבהרה|יש להרחיב על פי והיה עקב ל"ג}} ועל זה אמרו חז"ל "כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח"{{הבהרה}}
* בדרגת התענוג עצמו יתגלה התענוג כפי שהוא בעצמותו שאינו מורכב{{הבהרה|יש להרחיב על פי והיה עקב ל"ג}} ועל זה אמרו חז"ל "כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח"{{הבהרה}}
שורה 57: שורה 57:
* יתגלה גם דרגת התענוג (תענוג בורא) שעליו נאמר "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי עולם הבא" (ראה לקו"ת ראה כח, ד לקו"ש חלק ה ע' 243 ואילך)
* יתגלה גם דרגת התענוג (תענוג בורא) שעליו נאמר "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי עולם הבא" (ראה לקו"ת ראה כח, ד לקו"ש חלק ה ע' 243 ואילך)


וגילוי זה יהיה (על אף שהוא למעלה מגילוי והמשכה) לפי }


עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}}
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט