שיחה:משיח שבכל דור: הבדלים בין גרסאות בדף

הועבר פנימה
(הועבר פנימה)
שורה 5: שורה 5:
:::כדאי אולי לחשוב על שם שאנשים עשויים לחפש בגוגל. בכל אופן, אין לי רעיון. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ג' בתמוז ה'תשע"ג 04:08, 11 ביוני 2013 (UTC)
:::כדאי אולי לחשוב על שם שאנשים עשויים לחפש בגוגל. בכל אופן, אין לי רעיון. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ג' בתמוז ה'תשע"ג 04:08, 11 ביוני 2013 (UTC)
::::אפשר גם [[משיח שבדור]]. הופ - יש כפילות --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ג' בתמוז ה'תשע"ג, למניינם 04:09, 11 ביוני 2013 (UTC)
::::אפשר גם [[משיח שבדור]]. הופ - יש כפילות --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ג' בתמוז ה'תשע"ג, למניינם 04:09, 11 ביוני 2013 (UTC)
== הוספת עניינים ==
* על פי חסידות עניינו של משיח הוא יחידה כך גם הראוי להיות משיח הוא נשיא הדור (נשיא תורת החסידות דווקא) (משיחות הרבי)
* המשיח פועל כבר בזמן הגלות 'לפני התגלותו' - מוכח משיחותיו של הרבי.
* מקום שהותו ציטוט מ[[מלך המשיח]]:
====זיהוי המשיח====
ביאורים ותכונות שונות נאמרו על האיש שראוי להיות משיח.
בגמרא{{הערה|סנהדרין צח ב}} מובאים דברי רב זירא שזיהה את זהותו של המשיח{{הערה|ראה שרש"י שם שני ביאורים לביאור אחד זיהה אותם כמשיח לביאור השני לא בא לתת זיהוי אלא לומר שמעלותיו של המשיח הוא כאנשים אלו.}} באומרו שאילו המשיח מין החיים הרי הוא רבי יהודה הנשיא ואילו מין המתים הוא דניאל. בסיבת הזיהוי ביאורים שונים יש אומרים א. סבלו של רבי וחסידותו.{{הערה|רש"י שם}} ב.שלטונו בזמן הגלות המעידים על תכונת מלכותו.{{הערה|מהרש"א שם וראה לעיל "מלכותו בגלות"}}
ועל פי זה בכל דור היה משוער בקרב אנשי הדור מיהו הראוי להיות משיח בדורם -{{הערה|[['שדי חמד']] - פאת השדה, מערכת הא' כלל ע'.}}.
הרבי מבאר{{הערה|[[ספר השיחות]] [[תשנ"ב]] חלק ב' עמ' 470.}} ש[[נשיא הדור]] (הנשיא של תורת החסידות{{הבהרה|האם קודם לא היה? או שהכוונה שנשיאי החסידות יש להם יותר שייכות למשיח...}}{{הערה|ספר השיחות תשנ"ב חלק ב' עמ' 472.}}) הוא המשיח שבדור{{הבהרה|מדוע? יחידה הכללית... ועוד...}}.
====מקום שהותו====
בהיותו ב[[גלות]], נמצא [[מלך המשיח]] ב[[פתחה של רומי]]{{הערת שוליים|מס' סנהדרין?.}}, שם הוא ממתין לגאול את ישראל.
האברבנאל מבאר{{הערה|ישועות משיחו עיון ראשון פרק ג'}} שהפסוק "הנה מלכך יבוא לך" מוכיח שהמשיח יבוא מחוץ לארץ, וכך מפרש בזוהר{{הערה|ח"ג, ס"ט, א'}} "מכיוון שעד עתה אינו במקומו אלא בנכר".
[[הרבי]] הזכיר פעמים רבות את העובדה שמקומו של המשיח קודם שגואל את ישראל הוא בחוץ לארץ. לדוגמה{{הערה|שיחת י"ט כסלו ה'תשט"ז, בלתי מוגה}}: "...שמשיח יבוא מחוץ לארץ, יחד עם רוב מנין ורוב בנין של בני ישראל שנמצאים בחוץ לארץ..."
--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 17:54, 22 ביולי 2015 (UTC)
{{הערות שוליים}}
5,403

עריכות