משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 38: שורה 38:
{{*}} גילוי ההמשכות שהמשיכו ישראל על ידי קיום המצוות. (ובזה: ב' דרגות {{*}}תענוג הנמשך על ידי המצווה. {{*}} תענוג שבמצווה עצמה) {{*}} גילוי המעלה והתענוג שבנשמות ישראל עצמם.
{{*}} גילוי ההמשכות שהמשיכו ישראל על ידי קיום המצוות. (ובזה: ב' דרגות {{*}}תענוג הנמשך על ידי המצווה. {{*}} תענוג שבמצווה עצמה) {{*}} גילוי המעלה והתענוג שבנשמות ישראל עצמם.
====גילוי התענוג שבעבודה====
====גילוי התענוג שבעבודה====
הטעם שלעתיד יתגלה עצמות א"ס הוא משום שעל ידי עבודתם של ישראל בתורה ומצוות מתעורר תענוג למעלה ותענוג זה יתגלה לנשמות ישראל בזמן התחייה. תענוג זה הוא התענוג עצמי שבעצמות א"ס ונקרא אלא שהארה מתענוג זה מתגלה לנשמות בגן עדן. והתענוג האלוקי שיתגלה בזמן התחייה הוא עצם התענוג והחילוק הוא שהתענוג האלוקי שמאיר בגן עדן הוא הארה בלבד ועובר דרך שערות בלבד שעל דרך שער שדרכו עובר המשכת חיות מצומצמת ביותר (עד שחיתוך השערה אינו גורם לכאב) כך גילוי התענוג שבחכמה והשגה המתגלה בגן עדן הוא הארה בלבד. משאין כן הגילוי שיאיר בזמן התחייה הוא עצם תענוג העליון שאינו בגדר צמצום והתחלקות.{{הערה|לקוטי תורה שלח מו, ד ואילך.}}  
הטעם שלעתיד יתגלה עצמות א"ס הוא משום שעל ידי עבודתם של ישראל בתורה ומצוות מתעורר תענוג למעלה ותענוג זה יתגלה לנשמות ישראל בזמן התחייה. תענוג זה הוא התענוג העצמי שבעצמות א"ס והוא התענוג כמו שהוא בעצמותו שאינו בא בהמשכה וגילוי ונקרא "שעשועי המלך בעצמותו" (שהתענוג אינו נוסף על מציאותו אלא הוא עצמו התענוג{{הערה|שם=לקות שלח|לקוטי תורה שלח מו, ד ואילך.}}) . (והתענוג המתגלה בגן עדן הוא הארה וזיו בלבד מתענוג זה)
ועל תענוג זה נדרש בגמרא{{הערה|ברכות לד, ב.}} הפסוק{{הערה|ישעיהו סד, ג.}}"עין לא ראתה אלקים יעשה למחכה לו" "מאי עין לא ראתה? זו 'עדן' שלא שלטה עין של כל בריה". דרגה זו מתוארת בתואר ש"עין לא ראתה" לפי שבכל העליות שעולים הנשמות בגן עדן הם אינם מתקרבים כלל לדרגה זו שהיא מובדלת מהם לגמרי ואדרבה ככל שעולים חשים יותר את ביטולם והפלאתו של דרגה זו. ודרגה זו - 'עדן' - "יעשה למחכה לו" שיתגלה בתחיית המתים לנשמות ישראל.{{הערה|שם=זה היום}}


*''הרחבה בביאור 'עצם התענוג' - "שעשועי המלך בעצמותו" סד"ה זה היום, שם ע' לה,''
וגילוי זה יהיה (על אף שהוא למעלה מגילוי והמשכה) לפי שבזמן התחייה יתגלה העצמות ממש (ולא שיתגלה ממנו התפשטות אור כי שהוא בעצמו - העלם העצמי - יתגלה) וגם מצד הנשמות שהם יתעלו לעתיד בעצמות ממש.{{הבהרה|יש להוסיף ולהבהיר שני האופנים}}{{הערה|שם=זה היום}}
 
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרסעמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}}


*''עוה"ב מצ"ע הוא רק ש"י עולמות, וע"י המצוות נמשך תר"ך = פי שתיים (וככה הגדול - תרל"ז) וביאורו ראה לקו"ת ראה כח, ד לקו"ש חלק ה ע' 243 ואילך, שיחת עקב תשמ"ט סעיף ג (ומ"מ בהערה 16)''
*''עוה"ב מצ"ע הוא רק ש"י עולמות, וע"י המצוות נמשך תר"ך = פי שתיים (וככה הגדול - תרל"ז) וביאורו ראה לקו"ת ראה כח, ד לקו"ש חלק ה ע' 243 ואילך, שיחת עקב תשמ"ט סעיף ג (ומ"מ בהערה 16)''
שורה 54: שורה 57:


*''(זה ששיך התגלות עצם 'התענוג שבמצוות' לנשמות להיותם עצמיים לקו"ש ח"ה ע' 244)''
*''(זה ששיך התגלות עצם 'התענוג שבמצוות' לנשמות להיותם עצמיים לקו"ש ח"ה ע' 244)''
*''(נשמות ישראל יתעלו בעצמות הרחבה - זה היום סו)


:'''הגילוי בגוף'''
:'''הגילוי בגוף'''
שורה 78: שורה 82:
====גן עדן====
====גן עדן====
* ''רק ממלא, זיו, "גן" עדן, וכו' (לקו"ת שלח מו, זה היום ס"ו, להבין מ"ו, ועוד.)
* ''רק ממלא, זיו, "גן" עדן, וכו' (לקו"ת שלח מו, זה היום ס"ו, להבין מ"ו, ועוד.)
א. האור המאיר בגן עדן הוא הארה בלבד מעצמות התענוג{{הערה|שם=זה היום|מאמרי אדמו"ר האמצעי דרושי חתונה חלק ב מאמר להבין מה שבברכה, המשך תרס"ו דיבור המתחיל זה היום.}} והשפעתו עוברת דרך "[[שערות]]" בלבד שהוא כמו השער שנמשך בו חיות מצומצמת ביותר (עד שחיתוך השערה אינו גורם לכאב).{{הערה|שם=לקות שלח}} בשונה מזמן התחייה שיאיר עצמות התענוג.
ב. האור בגן עדן עובר דרך צמצום הנהר שהוא ספירת ה[[בינה]] בשונה מלעתיד שיהיה בקיעת הנהר ויתגלה התענוג ללא צמצומים.{{הערה|שם=זה היום}}
* ''דרגות, (זה היום, להבין עוד)
* ''דרגות, (זה היום, להבין עוד)
* ''הכנה לעולם התחייה (יושבת בגנים תשי"ג מלוקט ב', להבין מ"ו בסופו, ועוד)  
* ''הכנה לעולם התחייה (יושבת בגנים תשי"ג מלוקט ב', להבין מ"ו בסופו, ועוד)  
5,403

עריכות

תפריט ניווט