שיחה:יש מאין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  23 ביולי 2015
(←‏משוב: פסקה חדשה)
שורה 6: שורה 6:
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס
ממש• אד העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה
ממש• אך העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה
בו׳ ולכד כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א
כו׳ ולכך כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בתי׳ בלי גבול, אלא
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בחי׳ בלי גבול, אלא
צ״ל צמצום עצום בתתלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד
צ״ל צמצום עצום בתחלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד
בבדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות
בכדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת
צמצום ישת חשד טתרו רק גילוי בתינת נקודה ויצא כברק תצו כו׳ ואחר
צמצום ישת חשד סתרו רק גילוי בחינת נקודה ויצא כברק חצו כו׳ ואחר
היו״ד נמשך בחי׳ ח׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע
היו״ד נמשך בחי׳ ה׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)
משתמש אלמוני

תפריט ניווט