שיחה:יש מאין: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←משוב
(←משוב: פסקה חדשה) |
(←משוב) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש | שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש | ||
הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס | הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס | ||
ממש• | ממש• אך העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה | ||
כו׳ ולכך כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א | |||
להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל | להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בחי׳ בלי גבול, אלא | ||
צ״ל צמצום עצום | צ״ל צמצום עצום בתחלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד | ||
בכדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות | |||
בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת | בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת | ||
צמצום ישת חשד | צמצום ישת חשד סתרו רק גילוי בחינת נקודה ויצא כברק חצו כו׳ ואחר | ||
היו״ד נמשך בחי׳ | היו״ד נמשך בחי׳ ה׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע | ||
למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן | למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן | ||
נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין | נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין | ||
וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה | וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה | ||
וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC) | וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו){{משוב}} [[מיוחד:תרומות/79.182.100.74|79.182.100.74]] 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC) |