אוירו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 196 בתים ,  21 ביולי 2015
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אוירו של משיח''' הינו מושג על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של [[מלך המשיח]]'{{הערה| על הפסוק (בראשית א, ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח}}. רוח, היינו אויר.  
'''אוירו של משיח''' הינו מושג על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של [[מלך המשיח]]'{{הערה| על הפסוק (בראשית א, ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח}}. רוח, היינו אויר.  


על פי המבואר ב[[חסידות]] [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.
בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. [[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]].{{הערה|ספר הזהר חלק ג דף לד עמוד ב.}} אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם - להתגלות ([[אור]]).


בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. [[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.
שני עניינים אלו מתבטאים ב[[מלכותו של משיח]] שעצם מלכותו אינה תלויה בפעולותיו לפי שהוא 'מלך בעצם' ודבר זה מתגלה בעצם זה שיעמוד מלך מבית דוד.{{הערה|ראה גם בשיחת הרבי הנ"ל:"ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".. שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועי"ז ואחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כו'}} אולם לאחריה בא פעולות מלכותו בעולם (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב)וזה עניינו של 'אור' שהוא גילוי.


'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: {{ציטוטון|ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח על ידי פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו), מה שאין כן אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו.. בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל על ידי פעולותיו (אור של משיח)}}}}.
וזהו ש'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו' שבאוירו מתגלה העצם של משיח משאין כן באורו.{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב - התוועדויות תשנכרך א עמוד 320.}}


על ידי שהעם [[קבלת המלכות|מקבל את המלכות]] של המשיח בהכרזת "[[יחי המלך]]", מביא את המשיח לשלב השני שיכול להתחיל לפעול בעולם{{הערה|שיחת הרבי הנ"ל: {{ציטוטון|ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".. שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועי"ז ואחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כו'}}}}.
ולכן התגלות האויר של משיח הוא בעצם קבלת מלכותו של משיח שבעצם היעמוד מלך מתגלה מציאות המשיח.


==ראו גם==  
==ראו גם==  
5,403

עריכות

תפריט ניווט