רבי שמואל בן מאיר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
קישורים פנימיים, קטגוריה
אין תקציר עריכה
מ (קישורים פנימיים, קטגוריה)
שורה 1: שורה 1:
רבי שמואל בן רבי מאיר (הרשב״ם) היה מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, מגדלי הראשונים מפרש המקרא והתלמוד מראשוני בעלי התוספות. בן בתו של רש״י ואחיו הבכור של ריב"ם ורבינו תם ורבי שלמה המדקדק. נולד בעיר רומרוג ( Rameru) בצרפת, בין השנים ד' אלפים תת״מ—תתמ"ה (1085—1080) .
רבי '''שמואל בן רבי מאיר''' (הרשב״ם) היה מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, מגדלי ה[[ראשונים]] מפרש ה[[מקרא]] ו[[התלמוד]] מראשוני [[בעלי התוספות]]. בן בתו של [[רש״י]] ואחיו הבכור של [[ריב"ם]] ו[[רבינו תם]] ו[[רבי שלמה המדקדק]]. נולד בעיר רומרוג ( Rameru) ב[[צרפת]], בין השנים ד' אלפים תת״מ—תתמ"ה (1085—1080).




שורה 7: שורה 7:


===רבותיו===
===רבותיו===
למד תורה מפי חכמי לותיר, וביחוד אצל אביו רבי מאיר, חתנו של רש״י, ואף אצל רש״י אבי אמו.עוד בחיי רש״י הגיע רשב״ם למעלה רמה בתורה והיה מתווכח עם רש״י זקנו על פירושי מקראות ובעניני הלכה,ורש״י הכיר את כוחו בתורה ולפעמים הודה לדבריו.
למד תורה מפי חכמי לותיר, וביחוד אצל אביו רבי מאיר, חתנו של רש״י, ואף אצל רש״י אבי אמו.עוד בחיי רש״י הגיע רשב״ם למעלה רמה ב[[תורה]] והיה מתווכח עם רש״י זקנו על פירושי מקראות ובעניני [[הלכה]],ורש״י הכיר את כוחו ב[[תורה]] ולפעמים הודה לדבריו.


===מקום מגוריו===
===מקום מגוריו===
שורה 14: שורה 14:
===שנת פטירתו===
===שנת פטירתו===
שנת פטירתו אינה ידועה בבירור ונראה שנפטר לאחר שנת תתקי״ח (1158).
שנת פטירתו אינה ידועה בבירור ונראה שנפטר לאחר שנת תתקי״ח (1158).
[[קטגוריה:ראשונים]]
[[קטגוריה:ראשונים]] [[קטגוריה:בעלי התוספות]]

תפריט ניווט