שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,133 בתים ,  14:33, 22 במאי 2015
אין תקציר עריכה
נולד לאביו {{אין תמונה}}הרב '''שניאור זלמן בזפלוב''' ([[י"ח אדר]] ?-[[י"ט תשרי]] [[תשכ"א]]) היה סגנו של [[אדמו"ר הריי"צ]] בניהול ישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]], נמנה על מייסדי ישיבת [[יעקב מרדכי בזפלובתומכי תמימים חרסון]], בעיירה החסידית ולימים ייסד את בית הכנסת חב"ד בעיר [[ס. פרנציסקו]] שב[[פולטובהקליפורניה]], ביום חוהיה מנכבדי קהילת חב"י אדרד המקומית.
היה מתלמידים הראשונים בתו"ת בליובאוויטש. מסופר שאביו ==תולדות חיים==נולד לאביו הרב אמר[[יעקב מרדכי בזפלוב]], ששולח קודם את בניו לישיבה ליטאית ולאחמ"כ לתו"תבעיירה החסידית [[פולטובה]], כי אם ילמדו קודם בתוביום [[ח"ת תתבטל מציאותם לגמרי, ורוצה שקודם יהיה להם ציורי אדר]].
עם תום לימודיו בתו"ת ליובאוויטש התחתן עם בתו של הרב היה מתלמידים הראשונים ב[[חיים ישעיה שניאורסוןתומכי תמימים ליובאוויטש]], שהיה רבה בחצרו של העיירה [[ראמעןאדמו"ר הרש"ב]]. מסופר שאביו טען שהוא שולח את בניו קודם לישיבה ליטאית ולאחר מכן מעביר אותם לתומכי תמימים, כי אם ילמדו כבר מההתחלה בתומכי תמימים תתבטל מציאותם לגמרי, ורוצה שקודם יהיה להם ציור.
בתרס"ה מונה לסגן מנהל ישיבת תו"ת ליובאוויטשעם תום לימודיו בישיבה בליובאוויטש התחתן עם בתו של הרב [[חיים ישעיה שניאורסון]], בעקבות עומס רב שהיה על כתפי כ"ק אדמו"ר הריי"צ, והוא נטל את המעמסה על שכמורבה של העיירה [[ראמען]].
כעבור הזמן עבר להתגורר בחרסוןב[[תרס"ה]] בעקבות העומס הרב שנגרם עקב התפתחותה של הישיבה, והיה שם מהמסייעים לישיבת תומונה לסגנו של אדמו"ת שהוקמה שם בתרער הריי"זצ כמנהל ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש.
בשנת כעבור מספר שנים עבר להתגורר ב[[תר"פחרסון]] ברח מרוסיה, מחמת אימת השלטונות. היגר לונמנה על המייסדים של ישיבת [[ס. פרניצסקותומכי תמימים חרסון|תומכי תמימים המקומית]] בשהוקמה שם בשנת [[קליפורניהתרע"ז]], ומייסד שם ביכנ"ס.
הוא הביא לכבשנת [[תר"ק אדמו"ר הריי"צ מקל עם גולת כסףפ]] ברח מרוסיה, היות ולכ"ק אדמו"ר הריי"צ היו מקלות ערומיםמחמת אימת השלטונות. ע"כ קנה זאת לכבדוהיגר ל[[ס. כנראה למקל זה התכוון הרבי באגרות קודש חי"חפרניצסקו]] ב[[קליפורניה]], עייוייסד שם בית כנסת חב"שד.
נפטר בשיבה טובה ביהוא הביא לכ"ט תשרי תשכק אדמו"אר הריי"צ מקל עם גולת כסף, ומהיות ולכ"ק אדמו"ר הריי"צ היו מקלות ערומים. עבניו יורק בסמוך ל[[אוהל]] הקדוש של [[רבותינו נשיאנו]]קנה זאת לכבדו{{הערה|כנראה למקל זה התכוון הרבי באגרות קודש חי"ח.}}.
נפטר בשיבה טובה ב[[י"ט תשרי]] [[תשכ"א]], ונטמן בחלקת חב"ד בבית העלמין מונטיפיורי ברובע קווינס שבניו יורק, בסמוך ל[[אוהל]] של כ"ק אדמו"ר הריי"צ.
 
{{הערות שוליים}}
{{מיון רגיל:בזפלוב, שניאור זלמן}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:תלמידי תומכי תמימים ליובאוויטש]]
[[קטגוריה:אישים הטמונים בבית העלמין מונטיפיורי]]
[[קטגוריה:קליפורניה: אישים]]
[[קטגוריה:שלוחים שנפטרו]]
משתמש אלמוני

תפריט ניווט