10,852
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
|||
שורה 75: | שורה 75: | ||
בחסידות מבואר {{הערה|מאמר ד"ה [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/4/31/index.htm" וארא אל אברהם" תשי"ב]}} שעבודת התשובה מוכרחת לפני הגאולה א. כי לעתיד יתבטל הרע ולכן יש צורך לבטל הרע מצד האדם ב. כי על ידיה ממשכים את האור האלוקי הלא מוגבל שתתגלה בגאולה. | בחסידות מבואר {{הערה|מאמר ד"ה [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/4/31/index.htm" וארא אל אברהם" תשי"ב]}} שעבודת התשובה מוכרחת לפני הגאולה א. כי לעתיד יתבטל הרע ולכן יש צורך לבטל הרע מצד האדם ב. כי על ידיה ממשכים את האור האלוקי הלא מוגבל שתתגלה בגאולה. | ||
בשנת [[תש"א]] הכריז הרבי ה[[ריי"צ]] ב[[קול קורא]] שהודפס בעיתונות: "[[לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה]]" . משמעותה של ההכרזה הייתה, שהיות ונמצאים בערב ובסמוך לגאולה לכן נצרך רק פעולת התשובה ומיד תבוא הגאולה. | בשנת [[תש"א]] הכריז הרבי ה[[ריי"צ]] ב[[קול קורא]] שהודפס בעיתונות: "[[לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה]]" . משמעותה של ההכרזה הייתה, שהיות ונמצאים בערב ובסמוך לגאולה לכן נצרך רק פעולת התשובה ומיד תבוא הגאולה. | ||
פעמים רבות{{הערה|פרשת שמות תשמ"ו (ראה שם שמבאר כן בדברי הרבי הריי"צ) ועוד.}} אמר הרבי שבני ישראל כבר עשו תשובה (ענינה של תשובה היא ברגע אחד ע"י הרהור תשובה בלבד(מאהבה או מיראה או מכל סיבה אחרת), ואין יהודי שלא הרהר תשובה. בפרט בדורנו שעבר את ה[[שואה]] ראה זאת וזוכר זאת לא שייך יהודי שלא הרהר תשובה וכמה פעמים{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4621&st=&pgnum=163 ליל ט"ו בשבט תשל"ט]}}) וממילא צריכה להתקיים [[נבואת]] הרבי הריי"צ "לאלתר לגאולה". | פעמים רבות{{הערה|פרשת שמות תשמ"ו (ראה שם שמבאר כן בדברי הרבי הריי"צ) ועוד.}} אמר הרבי שבני ישראל כבר עשו תשובה (ענינה של תשובה היא ברגע אחד ע"י הרהור תשובה בלבד(מאהבה או מיראה או מכל סיבה אחרת), ואין יהודי שלא הרהר תשובה. בפרט בדורנו שעבר את ה[[שואה]] ראה זאת וזוכר זאת לא שייך יהודי שלא הרהר תשובה וכמה פעמים{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4621&st=&pgnum=163 ליל ט"ו בשבט תשל"ט]}}) וממילא צריכה להתקיים [[נבואת]] הרבי הריי"צ "לאלתר לגאולה". | ||
שורה 101: | שורה 101: | ||
[[קובץ: שלוחים בצרפת.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחי הרבי במדינת צרפת]] | [[קובץ: שלוחים בצרפת.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחי הרבי במדינת צרפת]] | ||
רואים בחוש שגם מקומות שבעבר היו רחוקים מתורה ויהדות הרי הם עתה מקומות של תורה ויהדות. על דרך מדינת '''צרפת''' שבה התחילה הגלות וכדברי הנביא: "וגלות החל הזה.. עד צרפת" (עובדיה א, כ-כא.) כלומר מהמקומות הקשים בגלות היא מדינת צרפת, כידוע התנגדות אדמו"ר הזקן למדינת צרפת והעומד בראשה [[נפוליון]] שהם שרש קליפת החופשיות ופריקת עול ומהם הושפע לכל הדורות שלאחריהם כל התרבות החופשית והדמוקרטייה המתירנית (שמיוסדת על פריקת עול משא"כ אילו הייתה על יראת ה' {{הערה|ראה תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 402}}) ואף על פי כן בדורנו רואים שע"י עבודת היהודים במדינה זו נעשית מדינת צרפת למקום תורה ויהדות עם מוסדות חינוך ולימוד התורה ומקום מרכזי להפצת תורה ויהדות והפצת מעיינות החסידות ועד שמשם מדפיסים ספרי חסידות ויוצאים לעולם כולו. | רואים בחוש שגם מקומות שבעבר היו רחוקים מתורה ויהדות הרי הם עתה מקומות של תורה ויהדות. על דרך מדינת '''צרפת''' שבה התחילה הגלות וכדברי הנביא: "וגלות החל הזה.. עד צרפת" (עובדיה א, כ-כא.) כלומר מהמקומות הקשים בגלות היא מדינת צרפת, כידוע התנגדות אדמו"ר הזקן למדינת צרפת והעומד בראשה [[נפוליון]] שהם שרש קליפת החופשיות ופריקת עול ומהם הושפע לכל הדורות שלאחריהם כל התרבות החופשית והדמוקרטייה המתירנית (שמיוסדת על פריקת עול משא"כ אילו הייתה על יראת ה' {{הערה|ראה תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 402}}) ואף על פי כן בדורנו רואים שע"י עבודת היהודים במדינה זו נעשית מדינת צרפת למקום תורה ויהדות עם מוסדות חינוך ולימוד התורה ומקום מרכזי להפצת תורה ויהדות והפצת מעיינות החסידות ועד שמשם מדפיסים ספרי חסידות ויוצאים לעולם כולו. | ||
ובפרט כפי שהיה שבהתוועדות | ובפרט כפי שהיה שבהתוועדות שמחת תורה תשל"ד החל הרבי לשיר ניגון ההימנון הצרפתי על המילים "[[האדרת והאמונה]]" ולאחרי ימים שינו הצרפתים את ההימנון שינוי זה מורה על העילוי שנעשה בניגון של אומת צרפת ועל הבירור שנעשה בה. | ||
בבירור מדינת צרפת שני ענינים א. שממשיכים הקדושה בה לפי ערכה. ב. שממשיכים בה כמו בעצם שיחד עם גדרה כתחתון ההמשכה שממשיכים בה היא נעלית כמו העליון ממש. ונרמז בשמה צרפת (מלשון צירוף ובירור) שהיא [[גימטריה]] 770 שעניינה א.שרש העולם הוא 7 שנברא ב[[שבעה ימי בראשית]] והמספר 770מורה על שלימות בבנין כלומר שבבירור מדינת צרפת נשלם הבירור של כל העולם ב. מספר הבית של נשיא דורנו [[770]] שהיא המקור של הפצת המעיינות ובירור מדינת צרפת היא באופן שהיא עצמה (מדינה תחתונה כנ"ל) נעשית כמו 770 שהיא העליון ביותר המקור להפצת המעיינות בדורנו.{{הערה|לכל הנ"ל ראה שיחת פרשת וישב תשנ"ב תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 401 ואילך}} | בבירור מדינת צרפת שני ענינים א. שממשיכים הקדושה בה לפי ערכה. ב. שממשיכים בה כמו בעצם שיחד עם גדרה כתחתון ההמשכה שממשיכים בה היא נעלית כמו העליון ממש. ונרמז בשמה צרפת (מלשון צירוף ובירור) שהיא [[גימטריה]] 770 שעניינה א.שרש העולם הוא 7 שנברא ב[[שבעה ימי בראשית]] והמספר 770מורה על שלימות בבנין כלומר שבבירור מדינת צרפת נשלם הבירור של כל העולם ב. מספר הבית של נשיא דורנו [[770]] שהיא המקור של הפצת המעיינות ובירור מדינת צרפת היא באופן שהיא עצמה (מדינה תחתונה כנ"ל) נעשית כמו 770 שהיא העליון ביותר המקור להפצת המעיינות בדורנו.{{הערה|לכל הנ"ל ראה שיחת פרשת וישב תשנ"ב תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 401 ואילך}} | ||
שורה 164: | שורה 164: | ||
מהיעודים הכתובים על מלך המשיח הוא: "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב,ד.) וביארו המפרשים: (רד"ק) "והוא (מלך המשיח) יוכיח להם ויאמר למי שימצא בו העול ישר המעוות.. ומפני זה לא תהי' מלחמה בין עם לעם כי הוא ישלים ביניהם, ולא יצטרכו לכלי מלחמה, וכתתו אותם לעשות מהם כלי לעבודת האדמה". | מהיעודים הכתובים על מלך המשיח הוא: "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב,ד.) וביארו המפרשים: (רד"ק) "והוא (מלך המשיח) יוכיח להם ויאמר למי שימצא בו העול ישר המעוות.. ומפני זה לא תהי' מלחמה בין עם לעם כי הוא ישלים ביניהם, ולא יצטרכו לכלי מלחמה, וכתתו אותם לעשות מהם כלי לעבודת האדמה". | ||
בכ"ו בשבט תשנ"ב בערב שבת פרשת משפטים התכנסו ראשי המעצמות ארה"ב וברית המועצות בעיר | בכ"ו בשבט תשנ"ב בערב שבת פרשת משפטים התכנסו ראשי המעצמות ארה"ב וברית המועצות בעיר לחתום על הסכם צימצום הנשק ולהטות את הכספים לשיפור הכלכלה. | ||
הרבי התיחס לכך באותה השבת וביאר שמאורע זה הוא תוצאה מפעולתיו של מלך המשיח בעולם ותחילת קיום הנבואה על "וכתתו חרבותם לאתים" | הרבי התיחס לכך באותה השבת וביאר שמאורע זה הוא תוצאה מפעולתיו של מלך המשיח בעולם ותחילת קיום הנבואה על "וכתתו חרבותם לאתים" | ||
שורה 217: | שורה 217: | ||
==השפעה מעשית== | ==השפעה מעשית== | ||
במשך השנים אמר הרבי כמה פעמים שדורנו הוא האחרון של הגלות והראשון לגאולה, מבשנת תשמ"ז אמר הרבי שהנה הגיע הזמן וסיימו לצחצח את הכפתורים ונמצאים בסוף הגלות. מחודש ניסן תשנ"א דבר הרבי והכריז שעתה הגיע זמן הגאולה (ולא רק שנמצאים בסוף זמן הגלות רק הגאולה כבר פועלת בעולם כנ"ל) עד לליל [[כ"ח ניסן]] בה תבע הרבי מהחסידים לעשות הכל ולהתעקש ולהביא את הגאולה, מיני אז בכל התוועדות מפגש ויחידות דיבר הרבי אודות עניין זה, תבע ביקש והכריז שיש לפעול בכל המישורים ולהביא את הגאולה בפועל. | במשך השנים אמר הרבי כמה פעמים שדורנו הוא האחרון של הגלות והראשון לגאולה, מבשנת תשמ"ז אמר הרבי שהנה הגיע הזמן וסיימו לצחצח את הכפתורים ונמצאים בסוף הגלות. מחודש ניסן תשנ"א דבר הרבי והכריז שעתה הגיע זמן הגאולה (ולא רק שנמצאים בסוף זמן הגלות רק הגאולה כבר פועלת בעולם כנ"ל) עד לליל [[כ"ח ניסן]] בה תבע הרבי מהחסידים לעשות הכל ולהתעקש ולהביא את הגאולה, מיני אז בכל התוועדות מפגש ויחידות דיבר הרבי אודות עניין זה, תבע ביקש והכריז שיש לפעול בכל המישורים ולהביא את הגאולה בפועל. | ||
לאור תביעותיו של הרבי התעוררו אנ"ש ברחבי תבל, התקיימו אסיפות ב[[770]] ובכפר חב"ד מתוך התעוררות עצומה מה להוסיף בקשר לעניין זה. | לאור תביעותיו של הרבי התעוררו אנ"ש ברחבי תבל, התקיימו אסיפות ב[[770]] ובכפר חב"ד מתוך התעוררות עצומה מה להוסיף בקשר לעניין זה. |