1,368
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ראה עוד" ב־"ראו עוד") |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
הוא אמר על עצמו, "לדידי עדיפא לי בנתן" כלומר אני מעדיף שיהיו לי בנות ולא בנים. לפי רש"י ההסבר הוא מכיון שבניו מתו בצעירותם או שלא היו ת"ח, אך התוספות מקשים עליו בכך שמצינו בתלמוד רשימה ארוכה של אחד עשר מבניו שהיו אמוראים, ומתרץ כי אמנם היו לו בנים חכמים אך חתניו היו גדולי הדור והן רבא ורמי בר חמא ומר עוקבא בר חמא. ב[[אור התורה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43246&hilite=dd8310ef-dc9a-419c-9211-d6ca672db1bc&st=%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%93%d7%99+%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%a4%d7%90+%d7%9c%d7%99 פרשת חיי שרה]}} מסביר אדמו"ר הצמח צדק כי על פי תורת הקבלה בת היא כינוי לכלי העשוי לקבל אור חדש לאין ערוך מהחוק הקצוב לקבל עולמות, וזו היא בחינת חסד, ורב חסדא היה מבחינת החסד כרמוז בשמו. | הוא אמר על עצמו, "לדידי עדיפא לי בנתן" כלומר אני מעדיף שיהיו לי בנות ולא בנים. לפי רש"י ההסבר הוא מכיון שבניו מתו בצעירותם או שלא היו ת"ח, אך התוספות מקשים עליו בכך שמצינו בתלמוד רשימה ארוכה של אחד עשר מבניו שהיו אמוראים, ומתרץ כי אמנם היו לו בנים חכמים אך חתניו היו גדולי הדור והן רבא ורמי בר חמא ומר עוקבא בר חמא. ב[[אור התורה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43246&hilite=dd8310ef-dc9a-419c-9211-d6ca672db1bc&st=%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%93%d7%99+%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%a4%d7%90+%d7%9c%d7%99 פרשת חיי שרה]}} מסביר אדמו"ר הצמח צדק כי על פי תורת הקבלה בת היא כינוי לכלי העשוי לקבל אור חדש לאין ערוך מהחוק הקצוב לקבל עולמות, וזו היא בחינת חסד, ורב חסדא היה מבחינת החסד כרמוז בשמו. | ||
{{אמוראים}} | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:אמוראים|חסדא]] | [[קטגוריה:אמוראים|חסדא]] |