שמעון פרידמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 159 בתים ,  6 באפריל 2015
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "http://www.chabad.info/#!g=1" ב־"http://old2.ih.chabad.info/#!g=1")
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
אשתו מרת שושנה בת ר' [[ישראל נח דוכמן]] נפטרה ב[[ח"י אלול]] [[תשס"ח]].
אשתו מרת שושנה בת ר' [[ישראל נח דוכמן]] נפטרה ב[[ח"י אלול]] [[תשס"ח]].


כבר מילדותו דבק בו הכינוי 'שמעון הצדיק' דבר שקיבל לימים גושפנקא מ[[הרבי]]. היה זה באחד השנים שהרב [[עזריאל זעליג סלונים]], נסע לרבי. ב[[יחידות]] האחרונה לפני חזרתו לארץ הקודש, הציע הרב סלונים לפני הרבי מספר שאלות. ואחת מהם הייתה "שמכיוון שיש מן החסידים שמעוניינים לאחר את זמן התפילה בבית כנסת בשיכון חב"ד, ויש הרוצים להשאירה בזמן המוקדם, אזי כיצד עליהם לנהוג?"  
כבר מילדותו דבק בו הכינוי 'שמעון הצדיק' דבר שקיבל לימים גושפנקא מ[[הרבי]]. היה זה באחד השנים שהרב [[עזריאל זעליג סלונים]], נסע לרבי. ב[[יחידות]] האחרונה לפני חזרתו לארץ הקודש, הציע הרב סלונים לפני הרבי מספר שאלות. ואחת מהם הייתה "שמכיוון שיש מן החסידים שמעוניינים לאחר את זמן התפילה בבית כנסת בשיכון חב"ד, ויש הרוצים להשאירה בזמן המוקדם, אזי כיצד עליהם לנהוג?", הרבי ששמע את השאלה, מיד החל לברר "ומהי דעתו של ר' שמעון הצדיק על כך?".
הרבי ששמע את השאלה, מיד החל לברר "ומהי דעתו של ר' שמעון הצדיק על כך?".  


בפעם אחרת קודם [[ראש-השנה]] העביר הרבי למזכירות, רשימת שמות למשלוח איחולי שנה טובה. בין השמות הבודדים מבני ארץ ישראל שהופיעו באותה הרשימה, רשם הרבי את השם 'שמעון הצדיק', ובסוגריים הוסיף 'פרידמן'.
בפעם אחרת קודם [[ראש השנה]] העביר הרבי למזכירות, רשימת שמות למשלוח איחולי שנה טובה. בין השמות הבודדים מבני ארץ ישראל שהופיעו באותה הרשימה, רשם הרבי את השם 'שמעון הצדיק', ובסוגריים הוסיף 'פרידמן'.


הרב פרידמן זכה לעסוק רבות בעניינו הקדושים של הרבי כולל ב[[מיהו יהודי]], ב[[שלימות הארץ]] ובהפצת בשורת הגאולה. פעל רבות בצדקה ובגמילות חסדים, ועשה לעצמו לנוהג לברך ב[[ברכת כהנים]] את כל הנקרא בדרכו.
הרב פרידמן זכה לעסוק רבות בעניניו הקדושים של הרבי כולל ב[[מיהו יהודי]], ב[[שלימות הארץ]] ובהפצת בשורת הגאולה. פעל רבות בצדקה ובגמילות חסדים, ועשה לעצמו לנוהג לברך ב[[ברכת כהנים]] את כל הנקרא בדרכו.


נפטר בפתאומיות בערב [[שביעי של פסח]] [[תשע"ב]].  
נפטר בפתאומיות בערב [[שביעי של פסח]] [[תשע"ב]].  
לקראת היארצייט השלישי, יצא לאור על ידי משפחתו הספר '''שמעון הצדיק''' הסוקר את תולדות חייו.


==משפחתו==
==משפחתו==
30,789

עריכות

תפריט ניווט