1,282
עריכות
שורה 7: | שורה 7: | ||
עניינו של [[עולם התוהו]] הוא אורות מרובים בכלים מועטים, בניגוד לעולם ה[[תיקון]] בו יש אורות מועטים בכלים רבים. משום כך כל ספירה מ[[עשר הספירות]] הופיעה בו במלא עוצמתה, ולא נתנה מקום לספירות האחרות. לדוגמא מידת ה[[חסד]] התגלתה ולא נתנה מקום להתגלות מידת ה[[גבורה]], וכן מידת הגבורה לא נתנה מקום למידת החסד. כתוצאה מההתנגשות הרוחנית הזו בין המידות השונות (או בביטוי קצת שונה - אורות מרובים בכלים מועטים) נשברו הכלים ונפלו לעולמות הנמוכים יותר, ומהם נוצרו הקליפות וכוחות ההסתר. | עניינו של [[עולם התוהו]] הוא אורות מרובים בכלים מועטים, בניגוד לעולם ה[[תיקון]] בו יש אורות מועטים בכלים רבים. משום כך כל ספירה מ[[עשר הספירות]] הופיעה בו במלא עוצמתה, ולא נתנה מקום לספירות האחרות. לדוגמא מידת ה[[חסד]] התגלתה ולא נתנה מקום להתגלות מידת ה[[גבורה]], וכן מידת הגבורה לא נתנה מקום למידת החסד. כתוצאה מההתנגשות הרוחנית הזו בין המידות השונות (או בביטוי קצת שונה - אורות מרובים בכלים מועטים) נשברו הכלים ונפלו לעולמות הנמוכים יותר, ומהם נוצרו הקליפות וכוחות ההסתר. | ||
סיבת השבירה מבוארת בחסידות בשלושה אופנים: | |||
'''א.''' כי היו בבחינת רצוא בלבד ולא בבחינת שוב, ואין קיום לבחינה זו. הספירות של עולם התוהו הרגישו את מקורם, ומשום כך לא רצו להתיישב בכלים. | |||
'''ב.''' הספירות שם לא היו כלולות אחת בשניה אלא נפרדות. | |||
'''ג.''' התגברות המידות על המוחין וממילא הסתלק 'אור אבא' הקשור למוחין. | |||
==מקום השבירה== | ==מקום השבירה== |