מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 657 בתים ,  4 בפברואר 2015
שורה 247: שורה 247:
{{ערך מורחב|ערכים=[[בחזקת משיח]], [[משיח ודאי]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[בחזקת משיח]], [[משיח ודאי]]}}
הרמב"ם שהינו הפוסק היחידי בהלכות אלו{{מקור}} מתאר את אופן התגלותו ובזיהויו של המשיח. ומבדיל בין שני שלבים בהופעתו: בתחילה יהיו בו סימנים ראשוניים למלכותו, התאמתו לנתונים הבסיסיים הנדרשים ממנו בשלב זה הרי הוא "בחזקת משיח" כלומר פעולותיו מוכיחים על תחילת תהליך התגלות המשיח אמנם מצב זה עודנו הפיך לפי שפעולות אלו הם פעולות של כל מלכי ישראל ואינם מוכיחים על "מלך '''המשיח'''", רק לאחר מכן, עם השלמת תפקידיו, יתברר כי הוא הוא "משיח בוודאי" שגאל את ישראל.
הרמב"ם שהינו הפוסק היחידי בהלכות אלו{{מקור}} מתאר את אופן התגלותו ובזיהויו של המשיח. ומבדיל בין שני שלבים בהופעתו: בתחילה יהיו בו סימנים ראשוניים למלכותו, התאמתו לנתונים הבסיסיים הנדרשים ממנו בשלב זה הרי הוא "בחזקת משיח" כלומר פעולותיו מוכיחים על תחילת תהליך התגלות המשיח אמנם מצב זה עודנו הפיך לפי שפעולות אלו הם פעולות של כל מלכי ישראל ואינם מוכיחים על "מלך '''המשיח'''", רק לאחר מכן, עם השלמת תפקידיו, יתברר כי הוא הוא "משיח בוודאי" שגאל את ישראל.
הרמב"ם קובע שבשום שלב לא יצטרך לעשות אותות ומופתים ושינוי הטבע בכדי להוכיח את משיחיותו, והסיבה לזה - כפי שהרבי מבאר בדבריו - היות והמשיח תוכנו שלימות התורה לכן הסימנים לזהותו הם בפעולותיו בתחום זה להביא שלימות בקיום התורה.{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}}{{הבהרה|בשיחה יש הרחבה בזה וכנראה יש עוד פרטים ודיוקים בזה, גם יש חולקים לכאורה על הרמב"ם והוא עצמו באגרת תימן יל"ע בזה.}}


שתי שלבים אלו שבמלך המשיח הם על דרך שני התקופות שבימות המשיח תקופה הראשונה שבה לא יהיה שינוי במנהגו של עולם ועניינה תיקון העולם. ותקופה השנייה שבה יהיו שינויים ועליה בקדושה עצמה. כך גם שני השלבים במלך המשיח בחזקת משיח - עניינו תיקון העולם. ובשלב השני - משיח ודאי - עניינו בגאולה עצמה בנית המקדש וכו'{{הערה|ספר השיחות תש"נ חלק א עמוד 222 הערה107}}
שתי שלבים אלו שבמלך המשיח הם על דרך שני התקופות שבימות המשיח תקופה הראשונה שבה לא יהיה שינוי במנהגו של עולם ועניינה תיקון העולם. ותקופה השנייה שבה יהיו שינויים ועליה בקדושה עצמה. כך גם שני השלבים במלך המשיח בחזקת משיח - עניינו תיקון העולם. ובשלב השני - משיח ודאי - עניינו בגאולה עצמה בנית המקדש וכו'{{הערה|ספר השיחות תש"נ חלק א עמוד 222 הערה107}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט