מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 170: | שורה 170: | ||
====שייכות הלימוד למשיח דווקא==== | ====שייכות הלימוד למשיח דווקא==== | ||
גילוי זה יהיה על ידי מלך המשיח לפי ששרש נשמת משיח הוא מפנימיות [[עתיק יומין]] מ[[עצמות]] המאציל והוא יהיה "מלך" שעניינו רוממות והתנשאות עצמית שמורה על דרגתו המרוממת משאין כן משה ששרשו מבחינת החכמה (פנימיות אבא{{הערה|ראה שם בשערי אמונה פרק נ"ו {{הבהרה|שהוא באותו דרגה של פנימיות עתיק עיין שם בהמשך פרק ס' שמשה ומשיח עניינם אחד}}.}}) והוא נקרא "משה רבינו" ולא "מלך" הוא גילה את תורת הנגלית. אולם משיח הוא זה שיגלה את פנימיות התורה. | גילוי זה יהיה על ידי מלך המשיח לפי ששרש נשמת משיח הוא מפנימיות [[עתיק יומין]] מ[[עצמות]] המאציל והוא יהיה "מלך" שעניינו רוממות והתנשאות עצמית שמורה על דרגתו המרוממת משאין כן משה ששרשו מבחינת החכמה (פנימיות אבא{{הערה|ראה שם בשערי אמונה פרק נ"ו {{הבהרה|שהוא באותו דרגה של פנימיות עתיק עיין שם בהמשך פרק ס' שמשה ומשיח עניינם אחד}}.}}) והוא נקרא "משה רבינו" ולא "מלך" הוא גילה את תורת הנגלית. אולם משיח מפני שרשו הגבוה הוא זה שיגלה את פנימיות התורה משרשו מעצמות המאציל. | ||
על שם תפקיד ופעולה זו מתואר המשיח בשם "[[נשיא]]" - שהתואר נשיא "קורין אותו החכמים נשיא..הוא העומד תחת משה רבינו"{{הערה|לשון הרמב"ם סנהדרין פרק א הלכה ג. וראה בזה לקוטי שיחות חלק יט עמוד 166 בהבדל בין נשיא למלך לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 192 ואילך.}}. ונקרא אף "רועה"{{הערה|וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם (יחזקאל לז,כד.) ואינו נמנה בין ה[[שבעה רועים]] (סוכה נב, ב.) מפני שעיקר עניינו הוא המלכות כבפנים.}} על שם זה שעניינו להמשיך המשכה פנימית בבני ישראל - רב - ולא רק מקיף כמלך.{{הערה|שם=לה ויגש|לקוטי שיחות חלק ל"ה עמוד 208}} ומטעם זה מתייחסת נשיאותו לדוד המלך {{הערה|ראה לעיל בפנים "דברי חז"ל" שפלגי קיסר שנאמר על דוד המלך הכוונה למשיח כפי שהוא "ממשיך" את עניינו של המלך דוד.}} לפי שבדוד המלך דווקא האירה המלכות באופן פנימי.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה שם הערה 27.}} | על שם תפקיד ופעולה זו מתואר המשיח בשם "[[נשיא]]" - שהתואר נשיא "קורין אותו החכמים נשיא..הוא העומד תחת משה רבינו"{{הערה|לשון הרמב"ם סנהדרין פרק א הלכה ג. וראה בזה לקוטי שיחות חלק יט עמוד 166 בהבדל בין נשיא למלך לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 192 ואילך.}}. ונקרא אף "רועה"{{הערה|וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם (יחזקאל לז,כד.) ואינו נמנה בין ה[[שבעה רועים]] (סוכה נב, ב.) מפני שעיקר עניינו הוא המלכות כבפנים.}} על שם זה שעניינו להמשיך המשכה פנימית בבני ישראל - רב - ולא רק מקיף כמלך.{{הערה|שם=לה ויגש|לקוטי שיחות חלק ל"ה עמוד 208}} ומטעם זה מתייחסת נשיאותו לדוד המלך {{הערה|ראה לעיל בפנים "דברי חז"ל" שפלגי קיסר שנאמר על דוד המלך הכוונה למשיח כפי שהוא "ממשיך" את עניינו של המלך דוד.}} לפי שבדוד המלך דווקא האירה המלכות באופן פנימי.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה שם הערה 27.}} |