|
|
שורה 127: |
שורה 127: |
|
| |
|
| ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם התוועדות שבת בראשית תשמ"ב}} | | ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם התוועדות שבת בראשית תשמ"ב}} |
|
| |
| ====קיסר ופלגי קיסר====
| |
| {{להשלים}}
| |
| בדרשת חז"ל מוצאים אנו התייחסות נוספת למלכותו על פי פסוקי הנביאים{{הערה|סנהדרין צח עמוד ב}}:{{ציטוט|תוכן=אמר רב יהודה אמר רב עתיד הקדוש ברוך הוא להעמיד להם דוד אחר, שנאמר (ירמיה ל, ט) "וְעָבְדוּ אֵת ה' אֱלֹקיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם אֲשֶׁר אָקִים לָהֶם" הקים לא נאמר אלא אקים. (ומקשה הגמרא:)אמר ליה רב פפא לאביי והכתיב (יחזקאל לז, כה.) וְדָוִד עַבְדִּי, נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם? ( - משמע שדוד המלך בעצמו ימלוך עליהם ולא אחר?{{מקור}} מתרצת הגמרא:) כגון קיסר ופלגי קיסר.}}
| |
|
| |
| לדעת רב יהודה בשם רב פסוקים הללו מדברים בשני אישים שונים ומפרש שאמנם מלך המשיח יהיה המלך אולם דוד המלך יהיה שני לו כעין סגן.
| |
|
| |
| הרבי מבאר שהן "קיסר" והן "פלגי קיסר" בשניהם הכוונה על מלך המשיח עצמו. וכוונת הגמרא לומר שבמשיח יהיו תכונות נוספות במלכות שמחודושות לגמרי ממלכותו של דוד המלך ובפרט שבו מתייחד מלך המשיח נקרא קיסר ובפרט שבו הוא "ממשיך" את דוד המלך נקרא המשיח פלגי קיסר.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל"ה שיחת פרשת ויגש}}
| |
|
| |
|
| ====מלכותו בגלות==== | | ====מלכותו בגלות==== |