מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←תפקידו כמלך: הרחבה) |
|||
שורה 113: | שורה 113: | ||
ולכן המלכות הוא הדבר העיקרי בביאת המשיח לפי שעל פי ההלכה ימות המשיח עניינם שיהיה שלימות המצוות וזה נעשה דווקא על ידי המלך כנ"ל (וזה הטעם שלא נדרש ממשיח אותות ומופתים כנביא שאין זה עניינו וגדרו אלא מלך שאין עניינו לשנות הטבע אלא להרים דת האמת).{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} | ולכן המלכות הוא הדבר העיקרי בביאת המשיח לפי שעל פי ההלכה ימות המשיח עניינם שיהיה שלימות המצוות וזה נעשה דווקא על ידי המלך כנ"ל (וזה הטעם שלא נדרש ממשיח אותות ומופתים כנביא שאין זה עניינו וגדרו אלא מלך שאין עניינו לשנות הטבע אלא להרים דת האמת).{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} | ||
אולם על אף שתפקידו הוא לתקן את העולם, מלכותו | אולם על אף שתפקידו הוא לתקן את העולם, מלכותו בעצם למעלה מתיקון העולם ואינה מתבטאת בתיקון העולם, לפי שמשיח הוא "מלך בעצם" כנזכר למעלה. לפיכך תיקון העולם על ידו אינה ביטוי למלכותו העצמית, ועיקר העילוי של ביאת המשיח היא עצם הופעתו וביאתו בעולם כ"יעמוד מלך מבית דוד" שבזה עומד בגילוי עצם מציאותו של משיח ("רוחו של מלך המשיח") ותיקון העולם על ידו וכל פעולותיו לגאול את ישראל הם תוצאה ומסובב מעצם עניינו - "מלך בעצם".{{הערה|לקוטי שיחות חלק כז עמוד 256, ושיחת פרשת תולדות תשנ"ב {{קישור אוצר 770|45|320|B|התוועדויות שנת תשנ"ב כרך א' תשרי - כסלו}}}} | ||
====תפקידו כמלך על פי החסידות==== | ====תפקידו כמלך על פי החסידות==== |