מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 144: | שורה 144: | ||
בדורנו, מאמינים חסידי חב"ד כי הראוי להיות משיח, הוא [[הרבי מליובאוויטש]]. אמונה זו, מסתמכת בין השאר על מספר התבטאויות של [[הרבי]] בעצמו, כשאחד מהם הוא הקביעה, כי המשיח הוא ממלא מקומו של [[אדמו"ר הריי"צ]]{{הערה|שיחות קודש - תשנ"ב, חלק א' עמ' 318, משיחת שבת פרשת חיי שרה תשנ"ב.}}, עוד הוסיף הרבי, כי בדורנו, הראוי להיות משיח הוא "נשיא דורנו"{{הערה|1=[http://www.hageula.com/moshiach/person/2642.html ובדורנו - נשיא דורנו], צילום כתי"ק באתר 'הגאולה'.}}. | בדורנו, מאמינים חסידי חב"ד כי הראוי להיות משיח, הוא [[הרבי מליובאוויטש]]. אמונה זו, מסתמכת בין השאר על מספר התבטאויות של [[הרבי]] בעצמו, כשאחד מהם הוא הקביעה, כי המשיח הוא ממלא מקומו של [[אדמו"ר הריי"צ]]{{הערה|שיחות קודש - תשנ"ב, חלק א' עמ' 318, משיחת שבת פרשת חיי שרה תשנ"ב.}}, עוד הוסיף הרבי, כי בדורנו, הראוי להיות משיח הוא "נשיא דורנו"{{הערה|1=[http://www.hageula.com/moshiach/person/2642.html ובדורנו - נשיא דורנו], צילום כתי"ק באתר 'הגאולה'.}}. | ||
====מקום שהותו==== | |||
בהיותו ב[[גלות]], נמצא [[מלך המשיח]] ב[[פתחה של רומי]]{{הערת שוליים|מס' סנהדרין?.}}, שם הוא ממתין לגאול את ישראל. | |||
האברבנאל מבאר{{הערה|ישועות משיחו עיון ראשון פרק ג'}} שהפסוק "הנה מלכך יבוא לך" מוכיח שהמשיח יבוא מחוץ לארץ, וכך מפרש בזוהר{{הערה|ח"ג, ס"ט, א'}} "מכיוון שעד עתה אינו במקומו אלא בנכר". | |||
[[הרבי]] הזכיר פעמים רבות את העובדה שמקומו של המשיח קודם שגואל את ישראל הוא בחוץ לארץ. לדוגמה{{הערה|שיחת י"ט כסלו ה'תשט"ז, בלתי מוגה}}: "...שמשיח יבוא מחוץ לארץ, יחד עם רוב מנין ורוב בנין של בני ישראל שנמצאים בחוץ לארץ..." | |||
===בחזקת משיח=== | ===בחזקת משיח=== | ||
אותו אדם שראוי להיות משיח בתחילת פעולתו כמשיח עליו להיות מלך כפי ש[[הרמב"ם]] מתאר את המשיח עוד בזמן הגלות ש"יעמוד מלך מבית דוד",{{הערה|שם=מלך גלות 1}} אולם בהכרח שמלך זה יומלך לא על ידי בית דין אלא על ידי הנהגתו בהנהגת המלכות{{הערה|ככל הלכות מלכים המובאים לפני זה ברמב"ם}} (והתבטלות מוחלטת של העם כלפיו ([http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#.D7.9E.D7.9C.D7.9B.D7.95.D7.AA.D7.95_.D7.91.D7.92.D7.9C.D7.95.D7.AA ראה לעיל])) כפי שבנוגע לבר כוכבא מכנה אותו הרמב"ם "בן כוזיבא המלך" למרות שלא היה לו דין של מלך.{{הערה|שם=מלך גלות 2}} ובפעולתיו יכוף כל ישראל ללכת בדרך בתורה וילחם עם אומות העולם וישלוט עליהם{{מקור}}{{הערה|שם=רמ מ יא}} | אותו אדם שראוי להיות משיח בתחילת פעולתו כמשיח עליו להיות מלך כפי ש[[הרמב"ם]] מתאר את המשיח עוד בזמן הגלות ש"יעמוד מלך מבית דוד",{{הערה|שם=מלך גלות 1}} אולם בהכרח שמלך זה יומלך לא על ידי בית דין אלא על ידי הנהגתו בהנהגת המלכות{{הערה|ככל הלכות מלכים המובאים לפני זה ברמב"ם}} (והתבטלות מוחלטת של העם כלפיו ([http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#.D7.9E.D7.9C.D7.9B.D7.95.D7.AA.D7.95_.D7.91.D7.92.D7.9C.D7.95.D7.AA ראה לעיל])) כפי שבנוגע לבר כוכבא מכנה אותו הרמב"ם "בן כוזיבא המלך" למרות שלא היה לו דין של מלך.{{הערה|שם=מלך גלות 2}} ובפעולתיו יכוף כל ישראל ללכת בדרך בתורה וילחם עם אומות העולם וישלוט עליהם{{מקור}}{{הערה|שם=רמ מ יא}} | ||
שורה 156: | שורה 161: | ||
*'בונה [[מקדש]] במקומו{{הערה|רמב"ם, בסימני [[משיח וודאי]].}}' - כהכנה והתחלה לבניין והתגלות [[בית המקדש השלישי]] על ידו, בונה מלך המשיח את [[מקדש מעט]] העיקרי שבדורו, שהוא מעין [[בית המקדש]], ואף יתחבר אליו בעתיד; [[770]]{{הערה|נתבאר בארוכה ב[[קונטרס בית רבינו שבבבל]] הערה 35, וראה שם הערה 37.}}. | *'בונה [[מקדש]] במקומו{{הערה|רמב"ם, בסימני [[משיח וודאי]].}}' - כהכנה והתחלה לבניין והתגלות [[בית המקדש השלישי]] על ידו, בונה מלך המשיח את [[מקדש מעט]] העיקרי שבדורו, שהוא מעין [[בית המקדש]], ואף יתחבר אליו בעתיד; [[770]]{{הערה|נתבאר בארוכה ב[[קונטרס בית רבינו שבבבל]] הערה 35, וראה שם הערה 37.}}. | ||
===שלבי התגלותו=== | ===שלבי התגלותו=== | ||
{{ערך מורחב|ערכים=[[בחזקת משיח]], [[משיח ודאי]]}} | {{ערך מורחב|ערכים=[[בחזקת משיח]], [[משיח ודאי]]}} |