מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,506 בתים ,  14 בינואר 2015
שורה 119: שורה 119:
המשיח יכהן כמלך כבר בזמן הגלות עוד קודם להתגלותו כ"משיח" ועוד קודם לשאר פעולתיו בכפיית העם ללכת בדרך התורה ובמלחמותיו.{{הערה|תורת מנחם התוועדויות תשנ"א חלק ג עמוד 159 הערה 66 על פי הרמב"ם הלכות מלכים פרק יא}} מלכותו לא תהיה על פי בית דין ולא על פי נביא{{הערה|לקוטי שיחות חלק ח' עמוד 361 בהערה. (ראיה מבן כוזיבא ה'מלך' (ראה רמב"ם שם))}} אלא היא תהיה על ידי שיקבלו כל ישראל מלכותו עליהם ואת עצמם לעבדים אליו ועל ידי הנהגתו שלו במנהגי המלך.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ח' שם וראה לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובשולי הגליון שמשעות שם שחיסרון יש בזה שאינו מלך על ידי נביא ובית דין. ועכ"פ דין מלך יש רק או על ידי נביא או על ידי קבלת מלכותו על ידי כל ישראל (או רובו) ראה רדב"ז הלכות מלכים הלכות מלכים פרק ג הלכה ח' ועיין פרדס חב"ד גליון א' עמוד 45. ועיין בקובץ הערות וביאורים אוהלי תורה תשכט עמוד 12 ואילך. (וראה תורת מנחם התוועדיות תשמ"ג חלק א עמוד 472 ואילך.)}}
המשיח יכהן כמלך כבר בזמן הגלות עוד קודם להתגלותו כ"משיח" ועוד קודם לשאר פעולתיו בכפיית העם ללכת בדרך התורה ובמלחמותיו.{{הערה|תורת מנחם התוועדויות תשנ"א חלק ג עמוד 159 הערה 66 על פי הרמב"ם הלכות מלכים פרק יא}} מלכותו לא תהיה על פי בית דין ולא על פי נביא{{הערה|לקוטי שיחות חלק ח' עמוד 361 בהערה. (ראיה מבן כוזיבא ה'מלך' (ראה רמב"ם שם))}} אלא היא תהיה על ידי שיקבלו כל ישראל מלכותו עליהם ואת עצמם לעבדים אליו ועל ידי הנהגתו שלו במנהגי המלך.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ח' שם וראה לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובשולי הגליון שמשעות שם שחיסרון יש בזה שאינו מלך על ידי נביא ובית דין. ועכ"פ דין מלך יש רק או על ידי נביא או על ידי קבלת מלכותו על ידי כל ישראל (או רובו) ראה רדב"ז הלכות מלכים הלכות מלכים פרק ג הלכה ח' ועיין פרדס חב"ד גליון א' עמוד 45. ועיין בקובץ הערות וביאורים אוהלי תורה תשכט עמוד 12 ואילך. (וראה תורת מנחם התוועדיות תשמ"ג חלק א עמוד 472 ואילך.)}}


===הגדרתו ההלכתית===
===בונה המקדש===
{{להשלים}}
הרמב"ם בספרו משנה תורה שכהגדרתו{{הערה|בהקדמה}} "שהוא ספר '''הלכות הלכות'''" מביא את דיני המלך המשיח, מכך מובן שהגדרת המשיח היא לא רק ייעוד נבואי העתיד להתממש בעתיד אלא חלק מהרובד הלכתי המעשי שבתורה והכן דברי הרמב"ם שם מגדירים את תפקידו והבחינה לזהותו מצד גדרו ההלכתי.
כלומר, למרות שבמדרשים בנבואות הנביאים (כמו כן בספרי הרמב"ם האחרים) נאמרו מאפיינים נוספים באישיותו של המשיח, למרות זאת גדרו ההלכתי הוא כהגדרת הרמב"ם בספרו זה בלבד.
====עניינו====
המשיח יביא שלימות בקיום המצוות שקיום המצוות יהיו בימיו בתכלית השלמות והגדרה זו היא גדרו על כל פרטיו.
;מלכות בית דוד
המשיח לכל לראש הרי הוא "[[מלך]]" שעניינו "להרים דת האמת"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ד', }} ו"המלך המשיח עתיד להחזיר מלכות בית דוד ליושנה הראשון". כלומר, בזמן הגלות חסרה המלכות בישראל וממילא חסר בקיום המצוות ועל ידי מלכותו של מלך המשיח יהיה שלמות בקיום המצוות.
;בונה המקדש
עניינו בבניין המקדש הוא שבזה מביא לשלמות קיום המצוות התלויות במקדש כמצוות הקורבנות וכדומה.
עניינו בבניין המקדש הוא שבזה מביא לשלמות קיום המצוות התלויות במקדש כמצוות הקורבנות וכדומה.
;ומקבץ נדחי ישראל
===ומקבץ נדחי ישראל===
בזה הוא מביא לשלמות קיום המצוות שחיובם רק בשעה שכל ישראל על אדמתם כ[[שמיטה]] ו[[יובל]]ות  
בזה הוא מביא לשלמות קיום המצוות שחיובם רק בשעה שכל ישראל על אדמתם כ[[שמיטה]] ו[[יובל]]ות


===הלב של עם ישראל===
===הלב של עם ישראל===
5,403

עריכות

תפריט ניווט