מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,379 בתים ,  14 בינואר 2015
←‏תפקידו כמלך: הרחבה, עריכה
(←‏תפקידו כמלך: הרחבה, עריכה)
שורה 93: שורה 93:
המפרשים מבארים{{מקור}} שדבריהם מכוונים למלך המשיח שיקום ויגאל את עם ישראל, ונקרא שמו "דוד" על שם שהוא מזרע דוד המלך ויקיים ויחזיר את "[[מלכות בית דוד]]".{{הערה|ראה מצודת דוד שם}}
המפרשים מבארים{{מקור}} שדבריהם מכוונים למלך המשיח שיקום ויגאל את עם ישראל, ונקרא שמו "דוד" על שם שהוא מזרע דוד המלך ויקיים ויחזיר את "[[מלכות בית דוד]]".{{הערה|ראה מצודת דוד שם}}
====תפקידו כמלך====
====תפקידו כמלך====
מלכות של מלך המשיח תהיה בשלמות הכי גדולה{{מקור|לקוטי שיחות חלק יח}} הן בתפקידו כמלך כדלהלן והן בזה שמלכותו תהיה ב"רוממות עצמי" כלומר בעוד שבמלכים ישנם כאלו שכל גדר מלכותם היא רממותם מהעם ולא שהם מצד עצמם מרוממים{{הערה|ראה המשך תער"ב חלק א [http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/1/58/index.htm מאמר ד"ה וידבר אלוקים תרד"ע] בחילוק בין רוממות עצמי (שהזולת אינו מציאות כלל) לרוממות על עם (שהזולת מציאות, אלא שהוא עומד בהתנשאות כלפיו).}} מלך המשיח הוא מלך בעצם שגדר רוממותו היא - שהוא לגמרי שלא בערך העם, ולכן עיקר מלכותו ורוממותו תתגלה דווקא לאחרי שיסיים לתקן את העולם{{מקור|כמדומה לקוטי שיחות חלק כ"ז}}   
מלכות של מלך המשיח תהיה בשלמות הכי גדולה הן בתפקידו כמלך והן בדרגת מלכותו
;דרגת מלכותו
מלכותו תהיה ב"רוממות עצמי" כלומר בעוד שבמלכים ישנם כאלו שכל גדר מלכותם היא רממותם מהעם ולא שהם מצד עצמם מרוממים{{הערה|ראה המשך תער"ב חלק א [http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/1/58/index.htm מאמר ד"ה וידבר אלוקים תרד"ע] בחילוק בין רוממות עצמי (שהזולת אינו מציאות כלל) לרוממות על עם (שהזולת מציאות, אלא שהוא עומד בהתנשאות כלפיו).}} מלך המשיח הוא מלך בעצם שגדר רוממותו היא - שהוא לגמרי שלא בערך העם, ולכן עיקר מלכותו ורוממותו תתגלה דווקא לאחרי שיסיים לתקן את העולם{{מקור|כמדומה לקוטי שיחות חלק כ"ז}}   


בתפקידו כמלך כמה עניינים:
;תפקידו כמלך
תפקידו העיקרי הוא "להחזיר מלכות בית דוד ליושנה" שעניין המלך הוא "להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק ולשבור זרוע הרשעים, ולהלחם מלחמות ה' שאין ממליכין מלך אלא לעשות משפט ומלחמות"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ג}} וזה יהיה גם תפקידו של המשיח כמלך: הן בחיזוק וביצור הדת "יכוף כל ישראל לילך בה (-בדרך התורה) ולחזק בדקה",{{הערה|שם=רמ מ יא|רמב"ם פרק יא מהלכות מלכים הלכה ג}} הן במלחמות עם הרשעים ואומות העולם "וילחום מלחמת ה'"{{הערה|שם=רמ מ יא}} ו {{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 208}} הן בהרמת הדת, שיביא לשלימות בקיום התורה והמצוות, על ידי בנין המקדש{{הערה|בשייכות המלך לבנין המקדש ראה לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 301}} וקיבוץ הגלויות שעל ידי זה יתווסף בשלימות בקיום המצוות כ[[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]].{{הערה|לקוטי שיחות חלק יח שיחה פרשת בלק}} על ידו יחזרו המשפטים ב[[בית דין]] הגדול והוא יתקן את העולם לעבוד את ה' "שלא יגזלו ולא ישחיתו" "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה'" שכל אלו -פעולותיו בתיקון העולם - הם פעולות המשיח כמלך.


'''א.'''לכל לראש תפקידו העיקרי להחזיר מלכות ישראל ליושנה שעל ידי זה יחזרו כל המצוות והמשפטים לישראל ויתקיימו בשלמותם בבנין המקדש ובקיבוץ הגלויות שבזה יחזרו לנהוג כל מצוות התורה [[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]]ות.{{הערה|לקוטי שיחות חלק יח שיחה פרשת בלק}}
אלא שפעולות אלו יעשו על ידו בשלימות באופן של "חידוש" שלא בערך לכל המלכים שלפניו שהרי תיקון העולם שיהיה על ידו יהיה שלא יהיה עסקו אלא לדעת את ה' שהוא חידוש עצום בהנהגת העולם{{הערה|גם לפי הרמב"ם שעולם כמנהגו נוהג הרי זה רק ביחס ל'''טבע''' העולם שלט ישתנה אבל הנהגת העולם הרי בטח תשתנה כמו שהוא עצמו כתב כבפנים ובפרט ב[[ימות המשיח|תקופה השנייה]] לקוטי שיחות חלק לה שם}}
 
'''ב.'''תיקון העולם - "יכוף כל ישראל" ללכת בדרך התורה "ילחם מלחמות ה'" "תהיה מגמתו ומחשבתו להרים דת האמת למלאות העולם צדק ולשבור זרוע הרשעים..שאין ממליכין מלך אלא לעשות משפט ומלחמות"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ג}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 208}}


;תפקידו כמלך על פי החסידות
בתורת החסידות{{הערה|"דרך מצוותיך" מצוות מינוי מלך.}} מבואר שתפקידו של [[מלך]] לגלם בעולם את מלכותו של הקב"ה. כלומר, במלכותו ובהתנשאותו של מלך ישראל על העם מתגלה בעולם מלכותו של הקב"ה ועל ידי ביטול העם למלך בטילים הם למלך - הקב"ה.  
בתורת החסידות{{הערה|"דרך מצוותיך" מצוות מינוי מלך.}} מבואר שתפקידו של [[מלך]] לגלם בעולם את מלכותו של הקב"ה. כלומר, במלכותו ובהתנשאותו של מלך ישראל על העם מתגלה בעולם מלכותו של הקב"ה ועל ידי ביטול העם למלך בטילים הם למלך - הקב"ה.  
נוסף על כך, על ידי מלכותו ממשיך המלך יראת שמים לכל העם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ד עמוד 104 ואילך.}}
נוסף על כך, על ידי מלכותו ממשיך המלך יראת שמים לכל העם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ד עמוד 104 ואילך.}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט