מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 81 בתים ,  11 בינואר 2015
(←‏יחוסו: "מוכרח" שכך צריך להיות כתוב)
שורה 53: שורה 53:
==מאפייני אישיותו==
==מאפייני אישיותו==
===מלך===
===מלך===
התורה מתארת את המשיח בשם "שבט" כדברי [[יעקב אבינו]]{{הערה|בראשית מט, י.}} "לֹא-יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה... עַד כִּי-יָבֹא שִׁילֹה". וכן בדברי בלעם המנבאים אודות המשיח:{{הערה|במדבר כד, יז.}} "וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל...וְקַרְקַר כָּל-בְּנֵי-שֵׁת" משמעות הכינוי שבט הוא על שם זה שגואל זה יהיה "מלך רודה ומושל".{{הערה|רש"י במדבר שם וראה רש"י בראשית שם.}}
התורה מתארת את המשיח בשם "שבט" כדברי [[יעקב אבינו]]{{הערה|בראשית מט, י.}} '''"לֹא-יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה... עַד כִּי-יָבֹא שִׁילֹה"'''. וכן בדברי בלעם המנבאים אודות המשיח:{{הערה|במדבר כד, יז.}} '''"וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל...וְקַרְקַר כָּל-בְּנֵי-שֵׁת"''' משמעות הכינוי שבט הוא על שם זה שגואל זה יהיה "מלך רודה ומושל".{{הערה|רש"י במדבר שם וראה רש"י בראשית שם.}}


גם הנביא יחזקאל כשמתאר את הגאולה וקיבוץ הגלויות, מתייחס אף למלכות ישראל{{הערה|יחזקאל פרק לז פסוקים כא-כה.}}:
גם בדברי הנביאים מתואר המשיח כמלך, הנביא [[יחזקאל]] כשמתאר את הגאולה וקיבוץ הגלויות, מתייחס אף למלכות ישראל{{הערה|יחזקאל פרק לז פסוקים כא-כה.}}: '''"..כֹּה אָמַר אֲדֹנָ-י ה' הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ שָׁם, וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל אַדְמָתָם..וְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ, בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל, וּמֶלֶךְ אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, לְמֶלֶךְ; וְלֹא יהיה (יִהְיוּ-) עוֹד לִשְׁנֵי גוֹיִם, וְלֹא יֵחָצוּ עוֹד לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד...וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, וּבְמִשְׁפָּטַי יֵלֵכוּ וְחֻקֹּתַי יִשְׁמְרוּ וְעָשׂוּ אוֹתָם. וְיָשְׁבוּ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לְעַבְדִּי לְיַעֲקֹב אֲשֶׁר יָשְׁבוּ בָהּ אֲבוֹתֵיכֶם, וְיָשְׁבוּ עָלֶיהָ הֵמָּה וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְנֵיהֶם עַד עוֹלָם וְדָוִד עַבְדִּי נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם"'''
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=..כֹּה אָמַר אֲדֹנָ-י ה' הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ שָׁם, וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל אַדְמָתָם..וְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ, בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל, וּמֶלֶךְ אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, לְמֶלֶךְ; וְלֹא יהיה (יִהְיוּ-) עוֹד לִשְׁנֵי גוֹיִם, וְלֹא יֵחָצוּ עוֹד לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד...וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, וּבְמִשְׁפָּטַי יֵלֵכוּ וְחֻקֹּתַי יִשְׁמְרוּ וְעָשׂוּ אוֹתָם. וְיָשְׁבוּ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לְעַבְדִּי לְיַעֲקֹב אֲשֶׁר יָשְׁבוּ בָהּ אֲבוֹתֵיכֶם, וְיָשְׁבוּ עָלֶיהָ הֵמָּה וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְנֵיהֶם עַד עוֹלָם וְדָוִד עַבְדִּי נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם.}}
בנבואתו מנבא יחזקאל על התאחדות [[עשרת השבטים]] עם [[שבט יהודה]] להמליך עליהם מלך אחד לכל העם. גם הנביא [[ירמיהו]] מנבא אודות המלך שיהיה בימים ההם{{הערה|ירמיהו פרק ל, פסוק ט.}}: '''"וְעָבְדוּ אֵת ה' אֱלֹקיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם אֲשֶׁר אָקִים לָהֶם"'''.
בנבואתו מנבא יחזקאל על קיבוץ הגלויות וביאת עם ישראל לארצם ועל כך שיתאחדו [[עשרת השבטים]] ו[[שבט יהודה]] להמליך עליהם מלך אחד לכל העם. כמו כן גם הנביא [[ירמיהו]] מנבא אודות המלך שיהיה בימים ההם{{הערה|ירמיהו פרק ל, פסוק ט.}}:  
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וְעָבְדוּ אֵת ה' אֱלֹקיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם אֲשֶׁר אָקִים לָהֶם.}}


המפרשים מבארים{{מקור}} שדבריהם מכוונים למלך המשיח שיקום ויגאל את עם ישראל, ונקרא שמו "דוד" על שם שהוא מזרע דוד המלך ויקיים ויחזיר את "[[מלכות בית דוד]]".{{הערה|ראה מצודת דוד שם}}
המפרשים מבארים{{מקור}} שדבריהם מכוונים למלך המשיח שיקום ויגאל את עם ישראל, ונקרא שמו "דוד" על שם שהוא מזרע דוד המלך ויקיים ויחזיר את "[[מלכות בית דוד]]".{{הערה|ראה מצודת דוד שם}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט