מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 129: | שורה 129: | ||
אולם להלכה, כפי משמעות דברי הרמב"ם{{הערת שוליים|1=פי"א מהלכות מלכים.}} אין מקום למשיח מן המתים כיון שמדובר במלך שיעשה פעולות הכנה עוד בזמן הגלות, לפני שיגאל את עם ישראל. | אולם להלכה, כפי משמעות דברי הרמב"ם{{הערת שוליים|1=פי"א מהלכות מלכים.}} אין מקום למשיח מן המתים כיון שמדובר במלך שיעשה פעולות הכנה עוד בזמן הגלות, לפני שיגאל את עם ישראל. | ||
==האמונה במשיח== | ==האמונה במשיח== | ||
האמונה בביאת המשיח ובגאולה השלימה{{הערה| בפירוש המשניות סנהדרין פרק י' לא הזכיר את 'מלך' המשיח כי אם ימות המשיח כן הפסוקים שהביא בספרו הי"ד שהתורה העידה עליו 'ושב ה' אלקיך' גם כן אינו מדבר במלך המשיח עצמו כי אם בגאולה ומזה נראה שהאמונה מתחלקת לשנים במלך המשיח והגאולה וראה שו"ת חת"ם סופר [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1839&st=&pgnum=293 חלק יורה דעה סימן שנ"ו]}} היא חובה על כל אחד מישראל. ומי שאינו מאמין בו דינו ככופר לפי שהתורה מעידה על בואו{{הערה|שם=רמ|רמב"ם פרק י"א מהלכות מלכים ומלחמותיהם}} | האמונה בביאת המשיח ובגאולה השלימה{{הערה|1=בפירוש המשניות סנהדרין פרק י' לא הזכיר את 'מלך' המשיח כי אם ימות המשיח כן הפסוקים שהביא בספרו הי"ד שהתורה העידה עליו 'ושב ה' אלקיך' גם כן אינו מדבר במלך המשיח עצמו כי אם בגאולה ומזה נראה שהאמונה מתחלקת לשנים במלך המשיח והגאולה וראה שו"ת חת"ם סופר [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1839&st=&pgnum=293 חלק יורה דעה סימן שנ"ו]}} היא חובה על כל אחד מישראל. ומי שאינו מאמין בו דינו ככופר לפי שהתורה מעידה על בואו{{הערה|שם=רמ|רמב"ם פרק י"א מהלכות מלכים ומלחמותיהם}} | ||
האמונה כוללת גם את האמונה שביאתו מציאותית בכל רגע כדברי הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} "וכל מי שאינו מאמין בו '''או מי שאינו מחכה לביאתו'''לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו" וכביאורו בפירוש המשניות{{הערה|סנהדרין פרק י' - 'היסוד השנים עשר'}} "ולא יחשוב שיתאחר" שאין לעשות חשבונות המביאים אותו להרחיק זמן ביאת המשיח ולכן אמרו חז"ל{{הערה|סנהדרין צז, ב}} "תפח רוחן של מחשבי קיצין", לפי שבחשבונות אלו גורמים להרחיק את האמונה בביאתו.{{מקור|כלומר מה המקור לפרש במאמר חז"ל 'זה' ביאור זה, ראה שם בגמ' לפני זה שבהכרח לפרש כן (שיש איסור להרחיק הקץ) אבל לא מצאתי שיפרשוהו במאמר זה}} | האמונה כוללת גם את האמונה שביאתו מציאותית בכל רגע כדברי הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} "וכל מי שאינו מאמין בו '''או מי שאינו מחכה לביאתו'''לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו" וכביאורו בפירוש המשניות{{הערה|סנהדרין פרק י' - 'היסוד השנים עשר'}} "ולא יחשוב שיתאחר" שאין לעשות חשבונות המביאים אותו להרחיק זמן ביאת המשיח ולכן אמרו חז"ל{{הערה|סנהדרין צז, ב}} "תפח רוחן של מחשבי קיצין", לפי שבחשבונות אלו גורמים להרחיק את האמונה בביאתו.{{מקור|כלומר מה המקור לפרש במאמר חז"ל 'זה' ביאור זה, ראה שם בגמ' לפני זה שבהכרח לפרש כן (שיש איסור להרחיק הקץ) אבל לא מצאתי שיפרשוהו במאמר זה}} | ||