מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 22: | שורה 22: | ||
== העבודה בפועל== | == העבודה בפועל== | ||
לחיות גאולה פירושו שכל מציאות האדם חייה חיי גאולה שהשכל חדור בענייני גאולה ומשיח ומשם מתפשט לרגש הלב עד שמחשבתו דיבורו ומעשיו של האדם הם באופן המתאים לזמן הגאולה. | |||
ולכן דיבר הרבי וביאר את זה שנמצאים על סף הגאולה והנה זה משיח בא וסיימו את כל ענייני העבודה, בכדי שמהתבוננות ותקיעת ה[[דעת]] בחוזק בזה, יחיה האדם חיי גאולה. | |||
אמנם מכיוון שנמצאים מחוץ לגאולה עדיין (על אף שעל פי האמת הגאולה כבר כאן) העצה לזה הוא על ידי [[לימוד ענייני גאולה ומשיח]]. שעל יד שקיעתו בענייני גאולה, על יד לימוד עניינים אלו יחל לחיות חיי גאולה לפי שבכח התורה להחדיר גם באדם שנמצא בגלות פנימית ואינו רואה את הגאולה עדיין שיחוש ויחייה גאולה.{{הערה|ראה באריכות שיחת פרשת בלק תשנ"א}} | |||
(לימוד '''התורה''' (בענייני גאולה ומשיח) אינו רק עצה להחדיר הגאולה בנפש האדם אלא יש לו שייכות מיוחדת לגאולה, מפני שהתורה שרשה בספירת ה[[תפארת]] ועניינה של ספירה זו היא חיבור שני הפכים ([[חסד]] ו[[גבורה]] [[רצוא ושוב]]) ובזה שייכת היא לגאולה לפי: | |||
'''א.'''גם בגאולה יהיה חיבור לפי שהגאולה אינה מבטלת את הגלות אלא מתגלית ב'''תוך''' הגלות (כידוע ש"גאולה" היא הוספת האות א' בתוך המילה "גולה") כלומר, בגאולה תתגלה שהתוכן והפנימיות של הגלות היא גילוי אלוקי נעלה ביותר. | '''א.'''גם בגאולה יהיה חיבור לפי שהגאולה אינה מבטלת את הגלות אלא מתגלית ב'''תוך''' הגלות (כידוע ש"גאולה" היא הוספת האות א' בתוך המילה "גולה") כלומר, בגאולה תתגלה שהתוכן והפנימיות של הגלות היא גילוי אלוקי נעלה ביותר. | ||
'''ב.''' עניינו של [[מלך המשיח]] יהיה הן "[[רב]]" והן "[[מלך]]" עניינו של מלך היא המשכת גילוי אור נעלה באופן מקיף (על ידי ביטול העם למלך) בשונה מ"רב" שהשפעתו היא השפעה פנימית (שמתקבל לשכל התלמיד) וב"מלך המשיח" יהיו שני התנועות הן "רב" והן "מלך" כלומר הגלויים הנעלים של מלך יתגלו לכולם באופן פנימי כההשפעה הפנימית של הרב.{{הערה|שיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"א}} | '''ב.''' עניינו של [[מלך המשיח]] יהיה הן "[[רב]]" והן "[[מלך]]" עניינו של מלך היא המשכת גילוי אור נעלה באופן מקיף (על ידי ביטול העם למלך) בשונה מ"רב" שהשפעתו היא השפעה פנימית (שמתקבל לשכל התלמיד) וב"מלך המשיח" יהיו שני התנועות הן "רב" והן "מלך" כלומר הגלויים הנעלים של מלך יתגלו לכולם באופן פנימי כההשפעה הפנימית של הרב.{{הערה|שיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"א}} | ||
'''ג.'''"אין לך בן חורין אלא מיש עוסק בתלמוד תורה".{{הערה| אבות פרק ו משנה ב. (שיחת שבת פרשת בלק תשנ"א, הערה 97.}}) | |||
==ראה גם== | ==ראה גם== |