מוחין ומידות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  20 בנובמבר 2014
שורה 78: שורה 78:


אמנם בשונה מהספירות למעלה שהמדות נחשבים כ"הנגלות" ומרומזים באות "ו" של שם הוי"ה. באדם מבואר בתניא (אגרת התשובה פרק ד) שמדות האדם שייכים לאות ה הראשונה של שם הוי'ה והיא א"כ מוגדרת כנסתרות ורק מחשבה דיבור ומעשה נחשבות ביחס לאדם כנגלות.
אמנם בשונה מהספירות למעלה שהמדות נחשבים כ"הנגלות" ומרומזים באות "ו" של שם הוי"ה. באדם מבואר בתניא (אגרת התשובה פרק ד) שמדות האדם שייכים לאות ה הראשונה של שם הוי'ה והיא א"כ מוגדרת כנסתרות ורק מחשבה דיבור ומעשה נחשבות ביחס לאדם כנגלות.
הסיבה, מפני שנפשו של האדם מלכתחילה שייכת לזולת לכן זה שהרגש מתייחס ומושפע מהזולת אינו מגדיר אותו כנגלות מכוון שבסופו של דבר זה רגש שלו (ואינו כדיבור שהוא עניין חיצוני לגמרי) משא"כ למעלה הרי הקב"ה עצמו מובדל באין ערוך לעולם ולכן המדות שמתייחסים לזולת הרי זה נחשב כנגלות {{הערה|שם: ל"ט 53}}  
הסיבה, מפני שנפשו של האדם מלכתחילה שייכת לזולת לכן זה שהרגש מתייחס ומושפע מהזולת אינו מגדיר אותו כנגלות מכוון שבסופו של דבר זה רגש שלו (ואינו כדיבור שהוא עניין חיצוני לגמרי) משא"כ למעלה הרי הקב"ה עצמו מובדל באין ערוך לעולם ולכן המדות שמתייחסים לזולת הרי זה נחשב כנגלות {{הערה|שם= ל"ט 53}}  


'''בעבודתו'''
'''בעבודתו'''
5,403

עריכות

תפריט ניווט