שיתוף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  4 בנובמבר 2014
שורה 31: שורה 31:


===בחירת האדם===
===בחירת האדם===
זה שיש באדם [[בחירה]] אינה סתירה לאמור, כי בחירתו של האדם הוא רק בנוגע לעצמו ואינו בנוגע לתוצאה שלה. דהיינו כח הבחירה של האדם היא רק אם '''הוא''' יעשה זאת או לא ולא אם השני יקבל ההשפעה שהיתה אמורה לעבור דרכו או לא כי זה תלוי אך ורק בגזירת הקב"ה.{{הערה|שם=בחירה רק לעצמו|לקו"ש חלק לו יתרו ב אות ד ובלקו"ש חלק ז עמוד 14 ושם בהערה 22}}
זה שיש באדם [[בחירה]] אינה סתירה לאמור, כי בחירתו של האדם הוא רק בנוגע לעצמו ואינו בנוגע לתוצאה שלה. דהיינו כח הבחירה של האדם היא רק אם '''הוא''' יעשה זאת או לא ולא אם השני יקבל ההשפעה שהיתה אמורה לעבור דרכו או לא כי זה תלוי אך ורק בגזירת הקב"ה.{{הערה|שם=בחירה רק לעצמו |לקו"ש חלק לו יתרו ב אות ד ובלקו"ש חלק ז עמוד 14 ושם בהערה 22}}


וזה שמקבל הטובה מחויב להודות למיטיב עמו אף שבחירתו הטובה של המיטיב אינה משנה כלל בקבלת הטובה של המקבל שהוא היה מקבל הטובה בכל אופן.
וזה שמקבל הטובה מחויב להודות למיטיב עמו אף שבחירתו הטובה של המיטיב אינה משנה כלל בקבלת הטובה של המקבל שהוא היה מקבל הטובה בכל אופן.
שורה 37: שורה 37:
*הרי המקבל הוא ככל ישראל שצריכים לשבח את משפיע הטוב על טיב בחירתו. ואדרבה מכיוון שהוא קיבל ממנו טוב צריך להודות לו יותר מהשאר (וע"ד חיוב הבי"ד להעניש משהו שהתנהג לא טוב - שהעונש הוא על רוע בחירתו).
*הרי המקבל הוא ככל ישראל שצריכים לשבח את משפיע הטוב על טיב בחירתו. ואדרבה מכיוון שהוא קיבל ממנו טוב צריך להודות לו יותר מהשאר (וע"ד חיוב הבי"ד להעניש משהו שהתנהג לא טוב - שהעונש הוא על רוע בחירתו).


*יכול להיות שזכותו של המשפיע מוסיפה בהשפעה (ולא מצד שהבחירה בידו אלא ע"ד צדיק שע"י תפילתו וברכתו שייך להוסיף בהשפעות בעולם).{{הערה|שם=בחירהרק לעצמו}}
*יכול להיות שזכותו של המשפיע מוסיפה בהשפעה (ולא מצד שהבחירה בידו אלא ע"ד צדיק שע"י תפילתו וברכתו שייך להוסיף בהשפעות בעולם).{{הערה|שם=בחירה רק לעצמו}}


== המצווים בשלילתה ==
== המצווים בשלילתה ==
5,403

עריכות

תפריט ניווט