שיתוף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,309 בתים ,  4 בנובמבר 2014
שורה 29: שורה 29:
{{הערה|ובפרט זה שונה המשל דלעיל "גרזן ביד החוצב" לנמשל, שבגרזן מוכרח החוצב להשתמש בו וככל שהגרזן יהיה מחודד, יועיל למלאכת החוצב ויוצא שבסופו של דבר יש חשיבות לגרזן. משא"כ בממוצעים, אין צורך להקב"ה בהם כלל ורק מפני שרצונו להשפיע דרך הממוצעים וממילא אין להם חשיבות כנ"ל.
{{הערה|ובפרט זה שונה המשל דלעיל "גרזן ביד החוצב" לנמשל, שבגרזן מוכרח החוצב להשתמש בו וככל שהגרזן יהיה מחודד, יועיל למלאכת החוצב ויוצא שבסופו של דבר יש חשיבות לגרזן. משא"כ בממוצעים, אין צורך להקב"ה בהם כלל ורק מפני שרצונו להשפיע דרך הממוצעים וממילא אין להם חשיבות כנ"ל.
(חסר מקור)}}
(חסר מקור)}}
===בחירת האדם===
זה שיש באדם [[בחירה]] אינה סתירה לאמור, כי בחירתו של האדם הוא רק בנוגע לעצמו ואינו בנוגע לתוצאה שלה. דהיינו הבחירה היא רק אם '''הוא''' יעשה זאת או לא ולא אם השני יקבל או לא כי זה תלוי אך ורק בגזירת הקב"ה.
וזה שמקבל הטובה מחויב להודות למיטיב עמו אף שבחירתו הטובה של המיטיב אינה משנה כלל בקבלת הטובה של המקבל שהוא היה מקבל הטובה בכל אופן.
*הרי המקבל הוא ככל ישראל שצריכים לשבח את משפיע הטוב על טיב בחירתו. ואדרבה מכיוון שהוא קיבל ממנו טוב צריך להודות לו יותר מהשאר (וע"ד חיוב הבי"ד להעניש משהו שהתנהג לא טוב - שהעונש הוא על רוע בחירתו).
*יכול להיות שזכותו של המשפיע מוסיפה בהשפעה (ולא מצד שהבחירה בידו אלא ע"ד צדיק שע"י תפילתו וברכתו שייך להוסיף בהשפעות בעולם).
{{הערה|לקו"ש חלק לו יתרו ב אות ד ובלקו"ש חלק ז עמוד 14 ושם בהערה 22}}


== המצווים בשלילתה ==
== המצווים בשלילתה ==
5,403

עריכות

תפריט ניווט