31,664
עריכות
אין תקציר עריכה |
(הרחבה) |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
מיום הלכי ל"[[חיידר|חדר]]" ועוד קודם לזה התחיל להתרקם בדמיוני ציור [[גאולה]] העתידה - גאולת [[עם ישראל]] מגלותו האחרון, גאולה כזו ובאופן כזה שעל ידה יהיו מובנים יסורי ה[[גלות]] הגזירות והשמדות. וכחלק מעתיד מזהיר זה וכחלק מגאולה זו יהיה "נשיא זה מלך, לא נשיא שבט - אלא שאין על גביו אלא השם אלקיו"{{הערה|הוריות יא, סוף ע"א.}}, והכל יהיה באופן אשר בלבב שלם ובהבנה מלאה - "יאמר ביום ההוא אודך השם כי אנפת בי"{{הערה|ישעיהו יב, א.}}. ולכן כל כך קשה לי להשתמש בתואר זה בקשר עם בני ישראל בעת אשר יעקב קטן הוא ובני ישראל "דווים דחופים סחופים ומטורפין ויסורין באים עליהם"{{הערה|יבמות מז, א.}}. יכולתי להשתמש במלה זו מן השפה ולחוץ, אבל כיון ששמעתי אשר כבודו אמיתי הוא - לא רציתי לכזב בנפשי, ואתו הסליחה. | מיום הלכי ל"[[חיידר|חדר]]" ועוד קודם לזה התחיל להתרקם בדמיוני ציור [[גאולה]] העתידה - גאולת [[עם ישראל]] מגלותו האחרון, גאולה כזו ובאופן כזה שעל ידה יהיו מובנים יסורי ה[[גלות]] הגזירות והשמדות. וכחלק מעתיד מזהיר זה וכחלק מגאולה זו יהיה "נשיא זה מלך, לא נשיא שבט - אלא שאין על גביו אלא השם אלקיו"{{הערה|הוריות יא, סוף ע"א.}}, והכל יהיה באופן אשר בלבב שלם ובהבנה מלאה - "יאמר ביום ההוא אודך השם כי אנפת בי"{{הערה|ישעיהו יב, א.}}. ולכן כל כך קשה לי להשתמש בתואר זה בקשר עם בני ישראל בעת אשר יעקב קטן הוא ובני ישראל "דווים דחופים סחופים ומטורפין ויסורין באים עליהם"{{הערה|יבמות מז, א.}}. יכולתי להשתמש במלה זו מן השפה ולחוץ, אבל כיון ששמעתי אשר כבודו אמיתי הוא - לא רציתי לכזב בנפשי, ואתו הסליחה. | ||
}} | }} | ||
בנוסף לכך, הרבי התייחס לשימוש בתואר זה במכתביו לרב [[שלמה יוסף זוין]], וכתב כי ההקפדה היא דווקא כאשר התואר נשיא עלול להתפרש כהסכמה עם רעיון או אידיאולוגיה מסויימת, אך כאשר מדובר על 'נשיא בית הכנסת' וכיוצא בזה - אין הדבר מהווה בעיה{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4347 אגרות קודש חלק יג, אגרת ד'שמז]. בנוסף הרבי התייחס לכך גם במכתב מתאריך ה' חשון תשי"ז, [http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/14/4810.htm אגרות קודש חלק יז אגרת 'תתיא].}}. | |||
==נושאי התפקיד במדינת ישראל== | ==נושאי התפקיד במדינת ישראל== |
עריכות