מנחם מענדל קונין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
הרב '''מנחם מענדל קונין''' היה מזקני [[חסיד]]י [[חב"ד]] ב[[ארצות הברית]], מנאמני [[פורטל:בית רבי|בית רבי]], יו"ר [[אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית]], חבר [[מרכז לעניני חינוך]] ו[[מחנה ישראל]], וגיזבר קרן [[רייונדשל]].
הרב '''מנחם מענדל קונין''' היה מזקני [[חסיד]]י [[חב"ד]] ב[[ארצות הברית]], מנאמני [[פורטל:בית רבי|בית רבי]], יו"ר [[אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית]], חבר [[מרכז לעניני חינוך]] ו[[מחנה ישראל]], וגיזבר קרן [[רייונדשל]].


ר' מענדל נולד ב[[רוסיה]] ועלה ל[[ארה"ב]] בשנת [[תרנ"ה]] היכן שהכיר את [[הרבי הריי"צ]], הוא עסק בהשקעת מניות ואנשים רבים קנו דרכו מניות רבות, הוא המליץ להם לתרום מניות לרבי הקודם ותרמו, עד שהרבי הריי"צ היה צריך כסף והוא אמר לכולם למכור את המניות שלהם כדי להביא לרבי את הכסף, אבל אף אחד לא רצה למכור, רק הוא הלך ומכר את המניות שלו והביא את הכסף לרבי למחרת המניות עלו בחמש מאות אחוז וכולם רגזו עליו למה הוא הוא מכר את המניות, יומיים לאחמ"כ כל המניות נפלו לאפס, הרבי קרא לו ובירכו, את הילדים שלו ואת הנכדים עד סוף כל הדורות שיהיה להם הצלחה.
==תולדות חייו==
נולד ב[[רוסיה]] לאביו ר' [[ברוך מרדכי קונין]] ועלה ל[[ארה"ב]] בשנת [[תרנ"ה]] . הוא עסק בהשקעת מניות ואנשים רבים קנו דרכו מניות רבות, הוא המליץ להם לתרום מניות לרבי הקודם ותרמו, עד שהרבי הריי"צ היה צריך כסף והוא אמר לכולם למכור את המניות שלהם כדי להביא לרבי את הכסף, אבל אף אחד לא רצה למכור, רק הוא הלך ומכר את המניות שלו והביא את הכסף לרבי למחרת המניות עלו בחמש מאות אחוז וכולם רגזו עליו למה הוא הוא מכר את המניות, יומיים לאחמ"כ כל המניות נפלו לאפס, הרבי קרא לו ובירכו, את הילדים שלו ואת הנכדים עד סוף כל הדורות שיהיה להם הצלחה.


ר' מענדל בנה את [[770]].
כאשר הגיע אדמו"ר הריי"צ לארה"ב, נמנה ר' מענדל עם העסקנים שעסקו ברכישת בנין [[770]] שבשדירת [[איסטערן פארקווי]] שהפך לימים למרכזה של תנועת חב"ד ולאחד הסמלים הבולטים המזוהים עמה.


לפני פטירתו בסוף שנות הלמדי"ם מכר את כל רכושו ונתן את כל ערכם לרבי, לאחמ"כ נודע לו שאיפה שהוא נשאר זיכוי של ארבע מאות דולר והוא שאל את הרבי מה לעשות בזה והרבי אמר לו לעשות עם זה מה שעשה עם שאר הכסף.  
כשהרגיש שקיצו קרב, מכר את כל רכושו ונתן את כל ערכם לרבי, לאחמ"כ נודע לו שאיפה שהוא נשאר זיכוי של ארבע מאות דולר והוא שאל את הרבי מה לעשות בזה והרבי אמר לו לעשות עם זה מה שעשה עם שאר הכסף.  


[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב|קונין מנחם מענדל]][[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ|קונין מנחם מענדל]][[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|קונין מנחם מענדל]][[קטגוריה:חברי קרן רייונדשל|קונין מנחם מענדל]]
נפטר ב[[א' תשרי|ראש השנה]] [[תשכ"ב]], ונטמן ב[[בית העלמין על שם מונטיפיורי]] בסמיכות ל{{ה|אוהל}} של [[אדמו"ר הריי"צ]].
 
{{מיון רגיל:קונין מנחם מענדל}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:חברי קרן רייונדשל]]
[[קטגוריה:אישים הטמונים בבית העלמין מונטיפיורי]]
30,731

עריכות

תפריט ניווט