ועד הנחות התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
בשנים הראשונות לנשיאות לא היה קיים מוסד מסודר שכל עיסוקו היה רשימת ה”הנחות” מהתועדויות הרבי. היו “חוזרים”ו”מניחים” שהתמסרו לעניין במשך שנים ארוכות, אך בהעדר מסגרת ניהולית נאותה -ברור הקושי ליצור קביעות שאינה תלויה במעגל אנשים מצומצם. מכאן נבע חוסר-אחידות בסגנון וחוסר רצף בכתיבה עצמה במשך תקופות מסויימות. בשנות הכ”פים המוקדמות, למשל, היו התוועדויות רבות שלא נשמרה מהן ‘הנחה’ מסודרת. ב[[תשכ"ה]], לאחר הסתלקות [[הרבנית חנה]] ע”ה, החל הרבי להגיה חלק גדול מהשיחות, וכך הייתה ‘תחיית המתים’ של השיחות, אבל שנה אחר-כך זה פסק.  
בשנים הראשונות לנשיאות לא היה קיים מוסד מסודר שכל עיסוקו היה רשימת ה”הנחות” מהתועדויות הרבי. היו “חוזרים”ו”מניחים” שהתמסרו לעניין במשך שנים ארוכות, אך בהעדר מסגרת ניהולית נאותה -ברור הקושי ליצור קביעות שאינה תלויה במעגל אנשים מצומצם. מכאן נבע חוסר-אחידות בסגנון וחוסר רצף בכתיבה עצמה במשך תקופות מסויימות. בשנות הכ”פים המוקדמות, למשל, היו התוועדויות רבות שלא נשמרה מהן ‘הנחה’ מסודרת. ב[[תשכ"ה]], לאחר הסתלקות [[הרבנית חנה]] ע”ה, החל הרבי להגיה חלק גדול מהשיחות, וכך הייתה ‘תחיית המתים’ של השיחות, אבל שנה אחר-כך זה פסק.  


ב[[תשכ"ו]] התאגדו כמה מבחירי התמימים, והחליטו למסד את רשימת ה’הנחות’ תחת השם “ועד הנחות התמימים”. ה’חוזר’ הראשי מהשנים הראשונות, הרב יואל כהן, עמד בראש צוות ה’חוזרים’ כשלצידו כמה בחורים מוכשרים (התמימים [[אפרים פיקרסקי]], [[לייבל שפירא]], [[שלום בער לויטין]], [[אברהם גרליצקי]], [[שלמה זרחי]] -בשנים הראשונות להקמת הוועד, ו[[נחמן שפירא]], [[לייבל אלטיין]], [[יוסף העכט]], [[אהרן גולדשטיין]], ועוד -בשנים מאוחרות יותר)שסייעו בכל התחומים -החל מהתחום הרוחני, שכלל השתתפות ב’חזרה’ והשוואת מקורות וכדומה, וכלה בתחום הגשמי, שכלל הדפסת השיחות והפצה פנימית בין אנ”ש.  
ב[[תשכ"ו]] התאגדו כמה מבחירי התמימים, והחליטו למסד את רשימת ה’הנחות’ תחת השם “ועד הנחות התמימים”. ה’חוזר’ הראשי מהשנים הראשונות, הרב יואל כהן, עמד בראש צוות ה’חוזרים’ כשלצידו כמה בחורים מוכשרים (התמימים [[אפרים פיקרסקי]], [[לייבל שפירא]], [[שלום בער לויטין]], [[אברהם גרליצקי]], [[שלמה זרחי]] -בשנים הראשונות להקמת הוועד, ו[[נחמן שפירא]], [[יעקב לייב אלטיין]], [[יוסף העכט]], [[אהרן גולדשטיין]], ועוד -בשנים מאוחרות יותר)שסייעו בכל התחומים -החל מהתחום הרוחני, שכלל השתתפות ב’חזרה’ והשוואת מקורות וכדומה, וכלה בתחום הגשמי, שכלל הדפסת השיחות והפצה פנימית בין אנ”ש.  


בסוף שנות הל”מדים, נכנס לוועד הרב [[סימון ג'יקובסון]]. תוך שנים ספורות היה סימון לאחד מראשי ה’חוזרים’, ומתחילת שנות המ”מים, לאחר שהרה”ת ר’ [[דוד פלדמן]] נסע לארץ הקודש, החל לנהל את “ועד הנחות התמימים”.  
בסוף שנות הל”מדים, נכנס לוועד הרב [[סימון ג'יקובסון]]. תוך שנים ספורות היה סימון לאחד מראשי ה’חוזרים’, ומתחילת שנות המ”מים, לאחר שהרה”ת ר’ [[דוד פלדמן]] נסע לארץ הקודש, החל לנהל את “ועד הנחות התמימים”.  
שורה 24: שורה 24:
במוצאי שבת התקיימה ה’חזרה’ הרשמית, ב-‏770. ר’ יואל וקבוצת החוזרים, ומסביבם עשרות התמימים, יושבים ב-‏770 וחוזרים על השיחה.  
במוצאי שבת התקיימה ה’חזרה’ הרשמית, ב-‏770. ר’ יואל וקבוצת החוזרים, ומסביבם עשרות התמימים, יושבים ב-‏770 וחוזרים על השיחה.  


במהלך ה’חזרה’ היו רושמים את הנקודות, וביום ראשון בבוקר היה ר' סימון מתחיל בעבודת הקודש הגדולה של כתיבת השיחה. יום ראשון כולו הוקדש ללימוד הנקודות שהרבי דיבר עליהם בשיחה, והבנתם. במשך היום היה ר' סימון מעין בספרי נגלה וחסידות עליהם היו מיוסדים דברי הרבי (חלקם ציטט הרבי בעצמו), כן היה מתקשר להרבה אנשים כדי לברר נקודות מסויימות בשיחה. את הכתיבה בפועל היה מתחיל רק בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון.  
במהלך ה’חזרה’ היו רושמים את הנקודות, וביום ראשון בבוקר היה ר' סימון מתחיל בעבודת הקודש הגדולה של כתיבת השיחה. יום ראשון כולו הוקדש ללימוד הנקודות שהרבי דיבר עליהם בשיחה, והבנתם. במשך היום היה ר' סימון מעין בספרי נגלה וחסידות עליהם היו מיוסדים דברי הרבי (חלקם ציטט הרבי בעצמו), כן היה מתקשר להרבה אנשים כדי לברר נקודות מסויימות בשיחה. את הכתיבה בפועל היה מתחיל רק בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון.


==מסירת השיחה לרבי להגהה==
==מסירת השיחה לרבי להגהה==
12,624

עריכות

תפריט ניווט