קדמון: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 31 בתים ,  5 ביוני 2014
{{סדר ההשתלשלות}}
אין תקציר עריכה
({{סדר ההשתלשלות}})
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}השם '''קדמון''' כוונתו על עצם הקב"ה. לא כמו התואר [[אור אין סוף]] שמשמעותו - אור שהוא אין-סוף, ולא אור של אין-סוף. אלא שעצמותו ית' הוא מציאות שגם אין לו גם תחילה, שהיא מעלה גדולה יותר ממעלת אין-סוף, וזה כפי שכתב הרמ"ע "כי כל קדמון נצחי ולא כל נצחי קדמון שרבים מן הנבראים יהיו נצחיים ברצון הבורא", וכמובא גם ב[[מורה נבוכים]] ל[[הרמב"ם]] בנוגע לקיומם של השמש והירח, כי יש פסוקים שמהם נראה כי הם קיימים לעולם, וכמו שכתוב: ויעמידם לעד לעולם, חק נתן ולא יעבור.
{{סדר ההשתלשלות}}
{{שמות}}
השם '''קדמון''' כוונתו על עצם הקב"ה. לא כמו התואר [[אור אין סוף]] שמשמעותו - אור שהוא אין-סוף, ולא אור של אין-סוף. אלא שעצמותו ית' הוא מציאות שגם אין לו גם תחילה, שהיא מעלה גדולה יותר ממעלת אין-סוף, וזה כפי שכתב הרמ"ע "כי כל קדמון נצחי ולא כל נצחי קדמון שרבים מן הנבראים יהיו נצחיים ברצון הבורא", וכמובא גם ב[[מורה נבוכים]] ל[[הרמב"ם]] בנוגע לקיומם של השמש והירח, כי יש פסוקים שמהם נראה כי הם קיימים לעולם, וכמו שכתוב: ויעמידם לעד לעולם, חק נתן ולא יעבור.


והכונה בזה, שכל "קדמון" - היינו, מציאות עצם שלא קדמו מצב של העדר מציאותו, אלא היה והווה תמיד, מפני שמציאותו מציאות-אמת מצד עצמו, הרי בהכרח שהוא גם נצחי, כי מציאות אמת אינה בטלה לנצח.  
והכונה בזה, שכל "קדמון" - היינו, מציאות עצם שלא קדמו מצב של העדר מציאותו, אלא היה והווה תמיד, מפני שמציאותו מציאות-אמת מצד עצמו, הרי בהכרח שהוא גם נצחי, כי מציאות אמת אינה בטלה לנצח.  
משתמש אלמוני