107
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ע"ד " ב־" על דבר ") |
נגאלים מהעצלות (שיחה | תרומות) (עריכה והרחבה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מנהגי יום ההילולא''' הינם שם כולל לעשרה הנהגות הקשורות עם הוספה בתורה ומצוות וב[[התקשרות]] לרבי, אותם מבצעים חסידי חב"ד ברחבי העולם ביום ההילולא של [[אדמו"ר הריי"צ]] ב[[י' שבט]] ובימים הסמוכים אליו, על פי הוראתו הישירה של הרבי שנשלחה לחסידים במכתב מיוחד מ[[ראש חודש שבט]] [[תשי"א]], לקראת יום ה[[יארצייט]] הראשון. | |||
==המנהגים== | |||
*[[עלייה לתורה|לעלות לתורה]] בשבת לפני יום ההילולא. | |||
*להדליק [[נר נשמה]] שידלק במשך כל עשרים וארבע השעות של יום ההילולא. | |||
*לחזור בעל פה אחרי התפילות (בהמשכים) את מאמר [[באתי לגני]]. | |||
*ללמוד פרק אחד מ[[ספר התניא]] לפני [[תפילת שחרית]] ו[[תפילת מנחה]]. | |||
*לתרום למוסדות שהוקמו על ידי [[אדמו"ר הריי"צ]] או שקרויים על שמו. | |||
*לכתוב [[פדיון נפש]] ולצייר את תואר פניו של אדמו"ר הריי"צ, ובאם אפשר לשלוח לקרוא את הפדיון נפש על [[האוהל|הציון שלו]]. | |||
*ללמוד [[משנה|פרקי משניות]] המתחילים באותיות של שמו הפרטי של אדמו"ר הריי"צ. | |||
*לערוך [[התוועדות חסידית]] במשך המעת לעת. | |||
*להושיב את בני הבית ולספר להם על פעילותו של אדמו"ר הריי"צ להחזקת היהדות ברחבי העולם. | |||
*לנסוע לבקר בבתי כנסיות ובמקומות בהם נמצאים בני נוער, ולהביא בפניהם את משנתו של אדמו"ר הריי"צ על היוקר של כל יהודי, ולעודד אותם לקיים את תקנותיו. | |||
בשולי המכתב הרבי מוסיף שאם הדבר לא מסתדר אפשר לקיים את המנהגים גם בימים הסמוכים. | |||
==נוסח המכתב המלא== | |||
ב"ה, ראש חדש שבט, ה'תשי"א.{{ש}} | |||
ברוקלין, נ. י. | ברוקלין, נ. י. | ||
אל [[אנ"ש]], תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ, ה' עליהם יחיו | :אל [[אנ"ש]], תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע]] {{מונחון|הכ"מ|הריני כפרת משכבו}}, ה' עליהם יחיו | ||
:שלום וברכה! | |||
במענה על שאלת רבים אודות סדר מפורט ביום העשירי בשבט {{מונחון|הבע"ל|הבא עלינו לטובה}}, הוא יום היארצייט של [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ]], הנני בזה להציע: | |||
ב[[שבת קדש]] שלפני ה[[יארצייט]] ישתדלו [[עלייה לתורה|לעלות לתורה]]. | |||
ב[[שבת קדש]] שלפני | |||
אם אין מספר העליות מספיק - יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים. | אם אין מספר העליות מספיק - יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים. | ||
שורה 20: | שורה 32: | ||
יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום היארצייט, ונכון לחלק שיתפלל אחד [[תפילת ערבית|ערבית]], שני - [[תפילת שחרית|שחרית]], שלישי - [[תפילת מנחה|מנחה]] כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש. | יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום היארצייט, ונכון לחלק שיתפלל אחד [[תפילת ערבית|ערבית]], שני - [[תפילת שחרית|שחרית]], שלישי - [[תפילת מנחה|מנחה]] כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש. | ||
להדליק נר שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל - נר של שעוה. | [[נר נשמה|להדליק נר]] שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל - נר של שעוה. | ||
בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות. | בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות. | ||
אחר התפלה ( | אחר התפלה (בבוקר - אחר אמירת [[תהלים]]) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ"ד ד[[כלים]], ופ"ז ד[[מקואות]]. אחר כך יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו' ויאדיר. בלחש - איזה שורות ב[[תניא]], [[קדיש]] דרבנן. | ||
אחר תפלת ערבית -יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה [[באתי לגני]], נדפס בקונטרס עד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר. ולסיימו אחר תפלת מנחה. | אחר תפלת ערבית -יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה [[באתי לגני]], נדפס בקונטרס עד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר. ולסיימו אחר תפלת מנחה. | ||
בבוקר קודם התפלה - פרק תניא. וכן לאחר תפלת מנחה. | בבוקר קודם התפלה - פרק [[תניא]]. וכן לאחר תפלת מנחה. | ||
בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה. | בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה. | ||
לאחר תפלת הבוקר וחזרת ה[[דא"ח]] -יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ל[[יחידות]], או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ -יצייר עצמו, בעת קריאת ה[[פ"נ]], כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אחר כך בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על [[האוהל|ציון שלו]]. | לאחר תפלת הבוקר וחזרת ה[[דא"ח]] - יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ל[[יחידות]], או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ - יצייר עצמו, בעת קריאת ה[[פ"נ]], כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אחר כך בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על [[האוהל|ציון שלו]]. | ||
במשך המעת לעת - ללמוד פרקי ה[[משניות]] של אותיות השם. | במשך המעת לעת - ללמוד פרקי ה[[משניות]] של אותיות השם. | ||
שורה 40: | שורה 52: | ||
לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שי' אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו. | לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שי' אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו. | ||
במשך המעת לעת -לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות וב[[ביהמ"ד]] אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו על דבר אמירת תהלים, לימוד חומש עם [[רש"י|פירש"י]] -ובמקומות המתאימים - גם על דבר לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות | במשך המעת לעת - לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות וב[[ביהמ"ד]] אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו על דבר אמירת תהלים, לימוד חומש עם [[רש"י|פירש"י]] - ובמקומות המתאימים - גם על דבר לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות. | ||
במשך המעת לעת - לבקר (המוכשרים לזה) במקום כנוסי הנוער החרדי - ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי - ולבאר להם איך שחבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקוה והבטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער. | |||
מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו. | מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו. | ||
שורה 49: | שורה 60: | ||
והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל. | והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל. | ||
מנחם מענדל שניאורסאהן | '''[[מנחם מענדל שניאורסאהן]]''' | ||
[[קטגוריה:תקנות חב"ד]] | [[קטגוריה:תקנות חב"ד]] |
עריכות