4,324
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 46: | שורה 46: | ||
כשהגישו את השיחה להגהה, כתבו את ההתוועדות באותו סדר שהרבי עצמו אמר את הדברים -פתחו בשאלה, המשכו בביאור וסיימו בקשר לחודש תשרי. הרבי החזיר את השיחה עם הגהה ארוכה מאוד, שהתפרסה על כל צדדי העמוד הראשון, והמשיכה אל מעבר לדף. נקודת הדברים הייתה: השיחות נועדו להפיץ את המעיינות חוצה, ומה תהיה התגובה של אנשים מחוץ לחב”ד על סיפור כזה של מופתים? איך יכולים להתחיל את השיחה בסיפור כל כך מבהיל את הרעיון? | כשהגישו את השיחה להגהה, כתבו את ההתוועדות באותו סדר שהרבי עצמו אמר את הדברים -פתחו בשאלה, המשכו בביאור וסיימו בקשר לחודש תשרי. הרבי החזיר את השיחה עם הגהה ארוכה מאוד, שהתפרסה על כל צדדי העמוד הראשון, והמשיכה אל מעבר לדף. נקודת הדברים הייתה: השיחות נועדו להפיץ את המעיינות חוצה, ומה תהיה התגובה של אנשים מחוץ לחב”ד על סיפור כזה של מופתים? איך יכולים להתחיל את השיחה בסיפור כל כך מבהיל את הרעיון? | ||
הרבי כתב להתחיל עם עניינו של חודש אלול, שהוא חשבון נפש על השנה החולפת והכנה לשנה הבאה. להמשיך עם חמש הר”ת של חודש [[אלול]], שהמפורסם שבהם הוא “אני לדודי ודודי לי”, עניין [[אתערותא דלתתא]] ודלעילא, ואת זה לקשר לח”י אלול, בו נולדו שני המאורות הגדולים -הבעל שם טוב, שעניינו דודי לי, ו[[ | הרבי כתב להתחיל עם עניינו של חודש אלול, שהוא חשבון נפש על השנה החולפת והכנה לשנה הבאה. להמשיך עם חמש הר”ת של חודש [[אלול]], שהמפורסם שבהם הוא “אני לדודי ודודי לי”, עניין [[אתערותא דלתתא]] ודלעילא, ואת זה לקשר לח”י אלול, בו נולדו שני המאורות הגדולים -הבעל שם טוב, שעניינו דודי לי, ו[[אדמו"ר הזקן]], שעניינו אני לדודי. ולפי כל זה יש לבאר סיפור נפלא שגילה הרבי הריי”צ. | ||
מהערות הרבי לאותה שיחה למדו המניחים הרבה כללים בכתיבה, ובעיקר -איך לבנות שיחה. הנקודה היא, שלא לוותר אפילו על מילה אחת מתוכן השיחה, אך יחד עם זאת לחשוב על כל הדרכים האפשריות לגרום לכל קורא פוטנציאלי להמשיך ללמוד את השיחה. | מהערות הרבי לאותה שיחה למדו המניחים הרבה כללים בכתיבה, ובעיקר -איך לבנות שיחה. הנקודה היא, שלא לוותר אפילו על מילה אחת מתוכן השיחה, אך יחד עם זאת לחשוב על כל הדרכים האפשריות לגרום לכל קורא פוטנציאלי להמשיך ללמוד את השיחה. |
עריכות