אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אעפ"י " ב־"אף על פי "
(ביטול גרסה 173334 של שלום (שיחה))
מ (החלפת טקסט – "אעפ"י " ב־"אף על פי ")
שורה 15: שורה 15:
לפיכך נחשב האדם אחור ביחס למעשי בראשית (דצ"ח) כפי שהם בשרשם ומקורם, וגם בריאתו למטה בדבר ה' היתה בסוף הבריאה, ומאמר "נעשה אדם" הוא מאמר האחרון שבכל המאמרות.
לפיכך נחשב האדם אחור ביחס למעשי בראשית (דצ"ח) כפי שהם בשרשם ומקורם, וגם בריאתו למטה בדבר ה' היתה בסוף הבריאה, ומאמר "נעשה אדם" הוא מאמר האחרון שבכל המאמרות.


הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שאעפ"י שהאדם הוא מסוג המדבר, הסוג הנעלה מבין הדצח"מ, מכל מקום, חיותו וקיומו הגשמי והרוחני תלוי ומושפע מהדצ"ח היינו, מהניצוץ האלקי שבדצ"ח. וכמ"ש: "כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם".
הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שאף על פי שהאדם הוא מסוג המדבר, הסוג הנעלה מבין הדצח"מ, מכל מקום, חיותו וקיומו הגשמי והרוחני תלוי ומושפע מהדצ"ח היינו, מהניצוץ האלקי שבדצ"ח. וכמ"ש: "כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם".


ואעפ"י שגם באדם יש "מוצא פי הוי'", ולמה לא יחיה על "מוצא פי הוי'" שבעצמו? אלא משום ש"מוצא פי ה'" שבמאכל גבוה מ"מוצא פי הוי'" שבאדם.
ואף על פי שגם באדם יש "מוצא פי הוי'", ולמה לא יחיה על "מוצא פי הוי'" שבעצמו? אלא משום ש"מוצא פי ה'" שבמאכל גבוה מ"מוצא פי הוי'" שבאדם.


ועפ"י זה יתפרש הפסוק כדלהלן:
ועפ"י זה יתפרש הפסוק כדלהלן:
39,916

עריכות

תפריט ניווט