14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "אע"פ " ב־"אף על פי ") |
מ (החלפת טקסט – " מ"מ" ב־" מכל מקום") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
שפע הינו המשכה של מהות דבר, בשונה מאור שהוא הארה בלבד. | שפע הינו המשכה של מהות דבר, בשונה מאור שהוא הארה בלבד. | ||
ומובא על כך משל: ששפע זה כמו אדם השולח לבנו שערה שלו, שאף על פי שאינו רואה את אביו (גילוי), | ומובא על כך משל: ששפע זה כמו אדם השולח לבנו שערה שלו, שאף על פי שאינו רואה את אביו (גילוי), מכל מקום, יש לו את המהות של אביו. ואור זה כמו אדם השולח תמונה שלו או שמסתכל במראה, שאף על פי שרואה את הכל, מכל מקום, אין בזה כל ממשות של האדם. | ||
==השפעת שכל== | ==השפעת שכל== | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
כאשר האדם מקבל את השפע, הרי הוא איננו (בחיצוניות) כמו המשפיע, כלומר, שנעשה בו שינוי. והדרך היחידה למושפע לקבל את הכל היא על ידי התאמצות בכל כוחו. וכמו שאדם שצריך להרים חפץ כבד צריך להתאמץ בכל כוחו על מנת להרימו, כך צריך להתאמץ בכל כוח שכלו על מנת להגיע לעומק כוונת המשפיע. | כאשר האדם מקבל את השפע, הרי הוא איננו (בחיצוניות) כמו המשפיע, כלומר, שנעשה בו שינוי. והדרך היחידה למושפע לקבל את הכל היא על ידי התאמצות בכל כוחו. וכמו שאדם שצריך להרים חפץ כבד צריך להתאמץ בכל כוחו על מנת להרימו, כך צריך להתאמץ בכל כוח שכלו על מנת להגיע לעומק כוונת המשפיע. | ||
וכל זה הוא מכיון שנמשך משהו, וזה גורם גם כן לשינוי אצל התלמיד, שגם אם התלמיד לא היה כל כך מוכשר באחד משלושת אופני ההשכלה - המצאה, הסברה והעמקה, | וכל זה הוא מכיון שנמשך משהו, וזה גורם גם כן לשינוי אצל התלמיד, שגם אם התלמיד לא היה כל כך מוכשר באחד משלושת אופני ההשכלה - המצאה, הסברה והעמקה, מכל מקום, על ידי שלומד אצל הרב, זה פועל בו שינוי עד ששכלו נעשה באותו האופן כמו שכל הרב - אם כוחו בהעמקה, כן יהיה גם התלמיד וכו'. | ||
==שינויים== | ==שינויים== |
עריכות